שר הביטחון ויו״ר כחול לבן,בני גנץ, ושר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, קיימו הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים, בה הודיעו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות. 

גנץ אמר בפתח דבריו: "אזרחי ישראל, מאז כניסתי לפוליטיקה אני חוזר ואומר שאנחנו במצב פנימי וחברתי לא הגיוני וחסר תקדים. הישראלים אוהבים את המדינה, אחד את השני ואפילו מסכימים על הרוב ובכל זאת ישראל נמצאת במשבר הדמוקרטי, הממלכתי והפוליטי הגדול בתולדותיה. יותר מדי פעמים, הקצוות והשוליים נותנים את הטון והמרכז נותר בלי קול. יותר מדי שנים שבנימין נתניהו גורר את הליכוד והמדינה לכרסום בממלכתיות ולפגיעה בעקרונות הדמוקרטיים".

"ישראל ראויה ליותר מזה, היא זקוקה ליותר מזה. החברה הישראלית לא צריכה לבחור בין הקצוות היא צריכה מרכז שיוביל אותה. שרבים יכולים למצוא עצמם משתייכים אליו. לפני שנתיים, עם הקורונה ואחרי 3 מערכות בחירות קיבלתי החלטה קשה שפגעה בי פוליטית אך לא יכולתי לעמוד מנגד. שמתי את היריבות בצד והנחתי יד על ההגה, היד הזו בלמה פגיעה אנושה בדמוקרטיה, שמרה על מערכת המשפט ולאחר מכן הייתה בעצם המנוע להקמת ממשלת השינוי. ממשלה שעשתה דברים מצוינים למען ישראל", הוסיף.

לדבריו, "לצערי, מספר מועט של אנשים בקצוות עצרו את הדרך שבה התחלנו לצעוד והורידו אותנו מהמסלול המרכזי לשוליים. מהשנה האחרונה למדנו שהקצוות חייבים להתכוון למרכז. היום, אנחנו מניחים את אבן היסוד לממשלה הבאה. הכוונה היא להקים ממשלת אחדות מרכזית ויציבה וממלכתית, שתגיד לא לגזענות, לא לקיצוניות וכן לאחדות בין כל חלקי העם וכל חלקי המדינה. ממשלה שתיצור חיבור בין כל מי שמאמין בישראל יהודית דמוקרטיה ובטוחה. אזרחי ישראל זקוקים לממשלה מתפקדת שתשמור על הביטחון. חייבים ממשלה שתאחד את העם, תדאג לאתגרים הביטחוניים, ליוקר המחייה, לפערים במערכות החינוך והבריאות. יש ישראלים בכל חלקי החברה שיש להם רצון עמוק לאחדות ויציבות. יש הרבה בימין הממלכתי שמחפשים בית ובבחירות הקרובות תהיה לכולם כתובת אחת".

בני גנץ, גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ, גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך, אמר לשר סער כי "החיבור שאנחנו בונים היום מתבסס על אמון אישי, ערכים משותפים והערכה הדדית שאני וסער חולקים. גדעון, אתה אדם בעל ניסיון רב שביצע שורת תפקידים בכירים בהצלחה. הוכיח שהוא מנהיג אמיץ וישר, ששם את האגו בצד והיה הגורמים המרכזים להקמת ממשלת השינוי. שהביא להישגים במרכז המשפטים אחרי שנות בלימה. בבחירות הקודמות אמר סער 'רבים מבייטים לעתיד בחרדה וללא תקווה, הם שואלים איזה עתיד צפוי לי לילדיי ונכדיי. המערכת הפוליטית במצבה הנוכחי לא יכולה לעשות את התיקון הנדרש', הדברים הללו שאמר נכונים גם היום".

"החלטנו ללכת יחד ואנו קוראים לגורמים נוספים שתומכים בדרך הממלכתית להצטרף. כל מי שמכיר בישראל יהודית דמוקרטית חזקה ובטוחה ואינו מחזיק בעמדות גזעניות - לקחת חלק. לבוחרים שרוצים ממשלה, יציבות, תנו לנו את אמונכם. אנו קוראים לכל מי שישראל יקרה לו להצטרף ולשים את ישראל לפני הכל",סיכם.

בני גנץ, גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ, גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)

סער הוסיף ואמר כי "מדינתנו האהובה עדיין בעיצומו של המשבר הפוליטי הגדולה בתולדויה. ישראל זקוקה לתקווה חדשה ולמהלך שיוביל אותה מהמשבר למרחב. תפקיד המנהיגים הוא להתוות דרך לכל. בני ואני פעלנו כל חיינו למען ישראל, בדיאלוג ארוך וממצה בינינו, מצאנו מכנה משותף, ררחב מאוד. הגענו להסכמה לשלב כוחות למען הקמת מחנה פוילטי פטריוטי וגדול של הימין הממלכתי עם המרכז הביטחוני. נרוץ ברשימה מאוחדת של כחול לבן עם תקווה חדשה. בין מחנה גוש נתניהו לבין מחנה שמשמאל למרכז יש מקום לכוח פוליטי חזק ומרכזי של הימין הממלכתי והמרכז הבטחוני. זה מי שיציע לישראל כיוון נכון וטוב יותר מאשר מה שמציעים בצדדים. זה הדבר הנכון לעשות וזה מה שאנחנו עושים היום".

גדעון סער, בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)
גדעון סער, בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)

"גנץ כשיר עתה להוביל את ישראל ולפעול לאחד את החברה הישראלית השסועה. אני בא עם חבריי לשותפות בלב פתוח, למען ישראל האהובה שאותה אנו משרתים כל חיינו ושאת טובתה אנו שוחרים. מגיע לה שנתעלה עבורה, מגיע לנו שנילחם עבורה ואנחנו יודעים להילחם. סמלי שאנחנו מקיימים הערב את האיחוד הזה ביום שבו עלינו לקברו של יצחק שמיר ז"ל, ראש הממשלה שקידש אחדות לאומית. אני קורא לאזרחים, בואו איתנו ואחרינו, למען עתיד ישראל", הוסיף.

לדבריו, "מצפים מנציגים להתעלות, לא לקדש ניואנסים. שנינו עומדים בראש המערכות החשובות לביטחון ישראל ולשמירה על שלטון חוק וזכויות האזרח. גנץ במשך עשרות שנים העניק למעט ביטחון ישראל. כאחד האנשים בעלי הניסיון בכנסת ובממשלה עקבתי אחריו מאז נכנס למערכת. בני קיבל החלטות שביסודן טובת המדינה מעל כל שיקול אחר. זה בדיוק מה שאני עשיתי בנחישות ובנתאים לא קלים".

מיש עתיד נמסר: "אנחנו לא עוסקים במה שקורה במפלגות אחרות. נעודד כל מהלך לאיחוד מפלגות קטנות שיחזק את הגוש וימנע מנתניהו להשיג 61. יש עתיד רק תגדל בבחירות הקרובות ותוביל גם את הממשלה הבאה".

איוש התפקידים ייעשה בהסכמה, לאיזנקוט שמור המקום השלישי: אלו עיקרי הסכם של גנץ וסער

במסגרת איחוד המפלגות, כחול לבן תקבל את המקומות 1, 3, 4, 6, 8, 9, 11, 12, 14, 15, 17, 19, ואילו תקווה חדשה את 2, 5, 7, 10, 13, 16, 18, 20. כחול לבן תשמור על האותיות 'כן', כינוי הרשימה יוסכם בהמשך. גנץ וסער סיכמו יחד שבראש מטה הבחירות יעמוד נציג כחול לבן.

איוש התפקידים ייעשה בהסכמה משותפת, במקרה שלא תהיה הכרעה, לגנץ תיהיה את זכות ההכרעה. לאחר הבחירות יוקם צוות משא ומתן קואליציוני משותף. בנוסף לכך ומידה וגדי איזנקוט יצטרף שמור לו המקום השלישי, וכן מקומות 9 ו-16. 

בשמאל ברכו: "אנחנו בדרך הנכונה". בימין תקפו: "סער השלים את המהפך" 

השר, חילי טרופר התייחס לאיחוד ומסר: "בבחירות הקרובות יש כתובת למרכז הישראלי הרחב. אנחנו מקווים שהיום הנחנו את אבן היסוד לממשלה הבאה. אם יש משהו שיכול להוציא את ישראל ממערבולת השנאה וסחרחורת הבחירות החוזרות, הרי שזהו החיבור בין כחול לבן לתקווה חדשה".

שר התפוצות נחמן שי: "ברכות לכחול לבן ותקוה חדשה. אבל זה הרגע לפניה אישית, אליכם חברי העבודה ותומכיה אשר חנו חניית ביניים - בכחול לבן, שובו הביתה, לעבודה. מקומכם אתנו".

יו״ר סיעת כחול לבן, ח״כ איתן גינזבורג: אם בעבודה אומרים שאנחנו מפלגת ימין על מלא, ובליכוד אומרים שאנחנו שמאל על מלא, כנראה שאנחנו בדרך הנכונה. ‏כך נראית רשימת מרכז ממלכתית, מאוחדת, ראויה, כזו שמייצגת חלקים נרחבים בחברה הישראלית. ‏כחול לבן התקווה החדשה תגיע לבחירות חזקה ומתוך מטרה ברורה: להקים ממשלה רחבה ויציבה. ‏כחול לבן התקווה החדשה תגיע לבחירות חזקה ומתוך מטרה ברורה: להקים ממשלה רחבה ויציבה". 

מיש עתיד נמסר: "אנחנו לא עוסקים במה שקורה במפלגות אחרות. נעודד כל מהלך לאיחוד מפלגות קטנות שיחזק את הגוש וימנע מנתניהו להשיג 61. יש עתיד רק תגדל בבחירות הקרובות ותוביל גם את הממשלה הבאה".

מנגד, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, אמר: ״בזמן שמפלגות השמאל עסוקות בחלוקת קולותיהם לנו בש״ס יש קו ברור: נמשיך לתמוך אך ורק בנתניהו לראשות הממשלה. בעזרת השם גוש הימין ינצח. ‏נקים יחד ממשלה שתוריד את המיסים, תחזק את הזהות היהודית ובעיקר תחזיר את המדינה לאזרחים״. 

ח"כ שלמה קרעי תקף: "אחרי בנט, גם סער השלים את המהפך על מלא. כמו שהתרענו לאורך הדרך, 'הימין הממלכתי' הוא רק שמאל בתחפושת. שמאל שיקים ממשלה עם טיבי בלי למצמץ. סער ואלקין חברו למי שהפקיר את יהודה ושומרון להשתלטות הערבית, שתומך ודוחף למדינה פלשתינית ומהלל בכל פה את הארכי טרוריסט אבו מאזן".