יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, קיים היום (שני) מסיבת עיתונאים בה קרא לאיחוד רשימות בין המפלגות עוצמה יהודית, הציונות הדתית, נע"ם והבית היהודי. הוא אף הציע לערוך משאל מתפקדים במחנה ימין ובהתאם לתוצאותיו לקבוע את חלוקת המקומות ברשימה המאוחדת. "אם נעשה את החיבור ננצח את הבחירות", טען בן גביר.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

איתמר בן גביר קורא לאיחוד מפלגות בימין (צילום: ערוץ הכנסת)

"אתמול ראינו את השמאל מתאחד כדי לנצח בבחירות. סער וגנץ עשו מה שצריך מבחינתם, ממקסמים את הכוח ויוצרים חיבורים. בעוד שבשמאל מתאחדים, דווקא אצלנו בימין העניינים מדשדשים", פתח ואמר. "אי אפשר להתכתש ולבוא לסגירת הרשימות מוכים וחבולים. צריך לעשות הכל כדי שזה לא יקרה".

"אנחנו היום 10 מנדטים בסקרים החיצוניים ובסקרים הפנימיים 12, הפוטנציאל שלנו עומד על 15 מנדטים. אם נדע להתאחד בזמן נוכל להביא אנחנו יכולים להביא לניצחון מובהק של הימין ולהגיע ל-15 מנדטים, מה שייתן נוקאאוט לשמאל. ולכן אני קורא לחברי היקר יושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' להיכנס למו"מ מיידי כבר השבוע, והאחריות מחייבת אותנו לצאת לציבור כבר עכשיו עם בשורה של אחדות.

"זה לא סוד שבבחירות האחרונות הפסדנו כי רבים מבוחרי הימין לא יצאו מהבית. איחוד עכשיו יוציא את האנשים האלו מהבית וינצח את הבחירות. אני מציע לערוך משאל מקצועי בכל הימין, בידי אנשי מקצוע חיצוניים שמקובלים על שני הצדדים, עם ועדה ציבורית שתנסח את השאלות וככה נקבע מה חלקה של כל מפלגה בימין - מה החלק של הציונות הדתית, מה החלק של עוצמה יהודית, מה החלק של נעם ושל הבית היהודי.

"אני מתחייב מראש לקבל את החלוקה שתקבע במחקר המקיף הזה, ואין לי ספק שחברי בצלאל סמוטריץ' יסכים למתווה הזה, שהוא אגב הציע במערכות הבחירות הקודמות, וזה המפתח לניצחון בימין. כל דקה שאנחנו לא עושים את החיבור הזה אנחנו מאבדים קולות מאבדים את הציבור, וחלילה יכולים להמליך ממשלת שמאל. עבדנו כל השנה בהרמוניה, אהבה, חדווה ושותפות, ואם נשכיל לעשות את זה עכשיו אנחנו בעזרת השם ננצח", סיכם בן גביר.