ברקע ביקורו של ביידן: ישראל העבירה מסר לחמאס באמצעות המתווכים המצרים והקטארים ובה הזהירה מפני הסלמה במהלך ביקורו של נשיא ארצות הברית כך דווח היום (שלישי) בעיתון הלבנוני אל-אחבאר. על פי הדיווח, ישראל מסרה כי תגיב להסלמה כזו בצעדים קשים נגד רצועת עזה.

כאמור, נשיא ארה"ב צפוי לנחות מחר בנמל התעופה בן גוריון לביקורו הראשון בארץ מאז נכנס לתפקידו. מלבד ישראל, ביידן צפוי לבקר ברשות הפלסטינית וסעודיה. על פי הערכות והתבטאויות שונות של אנשי הממשל האמריקאי, הביקור של ביידן באזור צפוי להביא לצעדי נורמליזציה בין ישראל למדינות ערביות נוספות. 

בתוך כך, ביקורו של ביידן מהווה אתגר ביטחוני מדרגה ראשונה, ובמשטרה משלימים בימים אלו את ההכנות לקראתו. מדובר במבצע רחב היקף, אשר זכה לשם "מגן כחול 3", ושיגיע לשיאו באירוע הפתיחה של המכביה ה־21 ביום חמישי. לביקור, שיחל כאמור מחר ויימשך כשתי יממות, הוקצו יותר מ־16 אלף שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, שיתפרסו החל מיום רביעי בצוהריים כדי להבטיח את שלומם של האורחים והמארחים, לשמור על הסדר ולכוון את התנועה.

היערכות המשטרה תתמקד בעיקר במרחב נתב"ג, בירושלים ובצירים הראשיים המובילים אליה. בנוסף, יפעלו מרכזי שליטה ומוקדים כדי להבטיח פיקוד ושליטה אפקטיביים.