שר הבריאות ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ הודיע היום (שלישי) כי לא יתמודד לראשות המפלגה, אך ימשיך ברשימה לכנסת הבאה. "גאה בהישגים הגדולים שלנו בממשלה", ציין במכתב לחברי המפלגה. 

הורוביץ, שנבחר לפני מעל שלוש שנים לכהן כיו"ר מרצ, הסביר את החלטתו: "בנקודת הזמן הזו, בהן הובלתי את המפלגה בשלוש מערכות בחירות וגם הכנסתי אותה לממשלת השינוי עם הרבה הישגים, החלטתי לא להתמודד הפעם על ראשות מרצ".

"אני לא פורש ואני לא עוזב את החיים הפוליטיים. אתמודד ברשימה לכנסת הבאה, ובוודאי שאמשיך בכהונתי כשר הבריאות, ויש הרבה עבודה לפנינו. מרצ היא תנועה דמוקרטית, תנועה של חברים, של רעיון, לא של איש אחד. מנהיגי המפלגה, נבחרים על ידי חברי התנועה, ממלאים את תפקידם בנאמנות, ומתחלפים", ציין.

הורוביץ הבהיר כי לדעתו: "התנועה שלנו יותר חזקה מכל יו"ר או חבר כלשהו. כך זה צריך להיות. תחלופה, הזדמנות, שינוי. זו מרצ שאני גאה על הזכות להיות חבר בה ולהנהיג אותה. ההישגים שלנו מדברים בעד עצמם. מרצ בממשלה הזו השפיעה והשיגה יותר מכל מפלגה אחרת".

"בקרוב יהיו פריימריז במרצ, וכל אחד יוכל לבחור ולהתמודד על הזכות לייצג את התנועה. ואני קורא כאן לכל מי שרואים עצמם ראויים, להציג מועמדות. אנחנו מקימים עכשיו את מטה הבחירות ומסתערים על הקמפיין, ואני אתמוך ואסייע לכל מי שייבחר במרצ. אהיה חלק מהרשימה, אתרום מנסיוני ואחזק. אין לי ספק שתהיה נבחרת מעולה, ונגיע לבחירות בראש מורם", המשיך. 

שבמרצ מצפים כעת לראות האם בעקבות פרישת ניצן הורוביץ מההנהגה תמר זנדברג תחליט להציב את מועמדותה מול יאיר גולן וכן האם ראשת התנועה לשעבר זהבה גלאון תענה לפניות אליה ותהיה מוכנה להוביל שוב את מרצ ולהתמודד על הנהגתה. נכון לעכשיו המועמד היחיד הוא גולן, שצייץ: "ניצן תרם רבות למרצ, למשרד הבריאות ולמדינת ישראל. משוכנע שנמשיך לפעול יחד למען שמאל גדול וחזק".

ח"כ מוסי רז צייץ: "מודה לניצן הורוביץ שהוליך את מרצ בשלוש מערכות בחירות קשות והביא אותה לממשלה עם שלושה שרים ושישה מנדטים. ניצן הוא אחד משרי הבריאות הטובים בתולדות ישראל ולמען אזרחיות ואזרחי ישראל אני מקווה שימשיך בתפקידו זה גם בממשלה הבאה".

יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, צייצה: "ניצן הורוביץ הוא חבר ושותף לדרך ארוכת שנים. כיו"ר מרצ הוא הביא אותה אחרי 20 שנות ישיבה באופוזיציה, להיות חברה בקואליציה. הוא משרת ציבור מעולה וישר וכל מצביעי מרצ צריכים להיות גאים בו".

עיסאווי פריג', השר לשיתוף פעולה אזורי, שכבר הודיע שלא יתמודד בבחירות הקרובות, קרא לחברי המפלגה להתאחד תחת גלאון: "תודה לניצן הורוביץ על שהוביל את מרצ להישגים מרשימים בקלפיות, בכנסת ובממשלה ועל האחריות שגילה בהחלטתו שלא להתמודד על הנהגת מרצ. זה הזמן של כולנו בסיעת מרצ ובהנהגתה לקרוא לזהבה גלאון לחזור ולהוביל את מרצ לקראת הבחירות לכנסת ה-25". למרות הפניות אליה, גלאון הבהירה: "עמדתי לא השתנתה ואני לא מתכוונת להתמודד על ראשות מרצ".