מתאם הפעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע היום (שלישי) כי כי בתום הערכת מצב ביטחונית, שר הביטחון בני גנץ אישר שורת צעדים בוני אמון בין ישראל לרשות הפלסטינית, זאת לאחר פגישת שר הביטחון עם יו״ר הרשות הפלסטינית בשבוע שעבר וכן לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית בהמשך השבוע.

בין הצעדים שאושרו: אישור רישום 5,500 חסרי מעמד במרשם האוכלוסין הפלסטיני, בנוסף ל-12,000 שכבר אושרו, אישור שש תכניות מתאר לפלסטינים בשטחי יו"ש - אישור לתוקף בחיזמא, חרמלה, ואישור להפקדה בפקיקס, חארס, כיסאן ובתיר. בין הצעדים הנוספים נמצאים הגדלת מכסת הפועלים מרצועת עזה שרשאים להיכנס לעבודה ומסחר בישראל ב-1,500 נוספים, סך כל המכסה 15,500, וכן פתיחת מעבר חדש בצפון יהודה ושומרון, מעבר "סאלם", שיהיה מעבר רכוב לצורך כניסת ערביי ישראל לעיר ג׳נין.

ירושלים (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
ירושלים (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, מסר: "איש השמאל בני גנץ פוגע בביטחון מדינת ישראל כדי למצוא חן בעיני הנשיא ביידן. במקום לדאוג לאינטרס של מדינת ישראל, גנץ מתנהג ברפיסות וחוסר אחריות ולזה הוא קורא יחסים בוני אמון. אין אמונה במי שקורא להשמיד את מדינת ישראל, בראשם אבו מאזן שאותו גנץ אירח בביתו. שר הביטחון ולשכת ראש הממשלה מתנהלים כמו במכירת סוף עונה ומפקירים את בטחון המדינה לפני הבחירות. רק הקמת ממשלת ימין מלא מלא תעצור את הפארסה הזו".

ראשי שדולת ארץ ישראל, ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק, הגיבו: "ה'צעדים בוני האמון' של ממשלת לפיד-בנט כלפי הפלסטינים, הם צעדים הורסי אמון כלפי ציבור הבוחרים בישראל. בזמן ששרי הממשלה שנבחרו בקולות הימין עסוקים בהצלת שאריות הקריירה הפוליטית שלהם, הם נרדמים בשמירה על המעט שהבטיחו לציבור: ממשלת סטטוס קוו מדיני. כל מאחז פלסטיני שיולבן, וכל יחידת-דיור ישראלית שתוקפא - הם כתם של קלון על מצחם של השרים האלה, שמעדיפים לעסוק בעצמם במקום לעמוד כחומה בצורה בפני המגמות האוסלואידיות של לפיד”.

במפלגת הציונות הדתית מסרו: "לפיד וגנץ מדגימים על קצה המזלג היום באיזו ריצת אמוק הם ידהרו לעבר מדינה פלסטינית ומכירת חיסול הציונות יום אחרי הבחירות אם רק יוכלו. מדובר בצעדים שמסכנים את מדינת ישראל ופוגעים קשות באינטרסים ציוניים, דמוגרפיים וביטחוניים שלה.

"בימים אחרים סער ואלקין היו מגדולי המוחים והמזהירים נגד צעדים חסרי אחריות כאלה. כך גם בנט ושקד. אבל לאחר שהם מכרו את נשמתם הפוליטית מאימת אחוז החסימה ומשנאת נתניהו הם שותפים למפלגתו של גנץ שחותר בפועל להקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל ומשתפים עם זה פעולה. הבחירות הללו הן בין ממשלה לאומית עם ציונות דתית חזקה לבין ממשלת לפיד ותומכי הטרור שתסכן את מדינת ישראל ותמכור את ערכיה".

מנגד, ארגון 'יש דין' הגיב לחבילת המחוות של ישראל לפלסטינים: ״חבל שצריך ביקור של נשיא אמריקאי כדי לעשות את המעשה הברור והנכון. אנחנו קוראים לראש הממשלה להפסיק עם המחוות הסמליות ולפעול בצורה נמרצת לסיום הכיבוש״ץ