הטלטלה במרצ: שר הבריאות ויו"ר הסיעה ניצן הורוביץ הודיע כי לא יתמודד לראשות המפלגה, אך ימשיך ברשימה לכנסת הבאה. הודעתו מצטרפת לסקרי המנדטים האחרונים, בהם המפלגה נמצאת על סף אחוז החסימה. על כך, חבר הכנסת מוסי רז שוחח הערב (שלישי) עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM והתייחס למצבה העגום של מפלגתו.

בפתח דבריו, התייחס חבר הכנסת רז להודעתו של שר הבריאות: "יו"ר מרצ מתכוון להישאר ברשימה וגם השר פריג' מתכוון להישאר במרצ. אם מישהו נשאר בתפקידו אומרים 'במרצ כל הזמן אותם אנשים', אם מישהו מסיים אומרים שהספינה טובעת. היא לא טובעת ולא בטיח. זו אכן בעיה של השמאל בישראל ובעולם, שהם מחליפים מהר מדי יו"ר. אבל אני רוצה להזכיר שהורוביץ הוביל את מרצ בשלוש מערכות בחירות קשות, הוביל אותה לממשלה, הוא שר בריאות מצוין ואני מקווה שיהיה שר בריאות גם בממשלה הבאה שיקים יאיר לפיד".

שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: תמיר ברגיג)
שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: תמיר ברגיג)

לאחר מכן, נשאל האם חבר הכנסת יאיר גולן כיו"ר מרצ ירחיק בוחרים רבים, והשיב: "ראשית הוא עוד לא נבחר, אבל אם יבחר ויש סיכוי טוב, מן הסתם כמו כל יו"ר יש כאלוש הוא יגרום להם לא להצביע וכאלה שכן. אני מאמין שזה מאוזן, אני לא חושב שיש במרצ היום מישהו שיביא 120 מנדטים. אני גם חושב שכל אחד מהמעומדים, ואני מקווה שיהיו רבים, יכול לעבור את אחוז החסימה, זה גם מה שמראים כל הסקרים האחרונים".

בהמשך, נשאל האם הוא מעדיף קמפיין גוועלד או חיבור למפלגת העבודה. ח"כ רז אמר כי "אין סתירה בין הדברים וגם לא נראה לי שצריך קמפיין גוועלד, אנחנו מתחילים את הקמפיין ממצב יותר טוב בסקרים ממה שהיינו בפעם הקודמת. יש הבדלים ניכרים בנינו למפלגת העבודה, אנחנו רוצים מאבק לשלום, סיום הכיבוש, זכויות אדם, ובכל זאת אנחנו בעד חתירה של שמאל כמה שיותר גדולה. זה לא על הפרק כרגע כי הם לא רוצים אז אנחנו יודעים להסתדר לבד כמו שהסתדרנו בעבר".

בסיום, התייחס למצב העגום של המפלגה בסקרים, והאם ישקלו לא לרוץ לבסוף בבחירות: "לא רוצה לענות על שאלה כזו. אתה לא שואל אחרים שאלה כזו, מה יקרה אם מפלגה אחרת תהיה במצב הזה? אנחנו לא שם, לא מכוונים להיות שם ולא נהיה שם. אם מרצ לא תרוץ תמו הסיכויים של לפיד להיות ראש ממשלה, משום שאם מישהו חושב ששישה מנדטים שהגיעו למרצ כולם ילכו לעבודה ויש עתיד הוא טועה".

"אם מרצ לא תרוץ יהיו כאלו שיחליטו לצערי הרב לא להצביע בבחירות, להצביע לרשימה המשותפת שלצערי הרב לא חלק מהגוש כרגע. אם יש משהו שיכול להבטיח שלפיד לא יהיה ראש ממשלה זה שמרצ לא תרוץ. אני חושב שלא רק שהשאלה לא תעלה כי משמעות התשובה לא לרוץ היא שלפיד לא יהיה ראש ממשלה. בכל מערכות הבחירות עברנו ונעבור גם עכשיו", סיכם.