בכאן 11 דיווחו הערב (שלישי) כי לשכת ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט האשימה את ראש הממשלה יאיר לפיד בתדרוכים נגד בנט בימים האחרונים. בנט כועס על פרסומים שיצאו נגדו בנוגע לדרישותיו כראש הממשלה החליפי, ותדרוכים שיצאו לקראת ביקור ביידן, שלפיהם הוא מבקש לדחוף את עצמו בטקסים השונים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לפי גורמים שמעורבים ביחסים בין השניים בנט "החרים" את ישיבת הממשלה ביום ראשון במחאה על ההתנהלות לפיד. ההיעדרות של בנט הייתה מורגשת בישיבה שהייתה השנייה בלבד של לפיד. בסביבת בנט אומרים כי המטרה היא לתת ללפיד את הבמה בתחומים השונים.

כמו כן, דווח בכאן 11 כי ועדת המינויים סירבה לבקשת ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט למנות מנכ"ל למשרדו. עקב כך הוא נאלץ למנות את עדן ביזמן לתפקיד ממלא מקום משרד ראש הממשלה החליפי. בנציבות נימקו את ההבדל בהחלטות בכך שמנכ"לית במשרד ראש הממשלה הוא תפקיד משמעותי ויש לאשר זאת, ברקע ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. בישיבת הממשלה ביום ראשון כמחצית מהשרים איחרו או נעדרו. בנט כלל לא הגיע.

זה אינו הדיווח הראשון בו מתוארים יחסים עכורים בין לפיד לבנט, לאחר שבשבוע שעבר דווח בחדשות 12 כי לפיד ניטרל את בקשתו של בנט לקבלת תנאים המגיעים לראשי ממשלה יוצאים, למרות שלא כיהן 18 חודשים כנדרש בחוק. על פי הדיווח, ראש הממשלה החליפי ניסח מכתב רשמי, על מנת לבקש את שינוי החוק כך שגם מי שכיהן 12 חודשים בלבד יזכה להטבות המגיעות לרה"מ יוצא. מדובר בשינוי פרסונלי, כך על פי הדיווח, שכן בנט חושש כי הכנסת ה-25 לא תאפשר לו את התנאים ולכן הזדרז לנסח את המכתב.