במרצ נמשכת ההתרוצצות הפנימית בעקבות הודעת היו"ר ניצן הורוביץ, כי לא יתמודד שוב על ראשות המפלגה, וגוברים הלחצים על יושבת הראש לשעבר, זהבה גלאון, להציג את מועמדותה. כרגע המועמד היחיד לראשות מרצ הוא ח"כ יאיר גולן אולם גורמים במרצ, ובראשם יו"ר הסיעה ח"כ מיכל רוזין והשר עיסאווי פריג' לוחצים על גלאון להציג את מועמדותה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בין הקוראים לגלאון לעמוד בראש מרצ בבחירות הקרובות גם פרופסור נעמי חזן, לשעבר חברת כנסת במרצ, שאמרה היום למעריב: "המועמדת הטובה ביותר בעיניי היא זהבה גלאון, אם תיאות לחזור בה מפרישתה מהחיים הפוליטיים. רבים מתומכי מרצ, בהווה ובעבר, מחכים לה". בשלב זה גלאון לא מביעה נכונות להתמודד בפריימריז. גלאון אמרה היום למעריב כי בשלב זה אין שינוי בעמדתה אולם על פי גורמים במרצ נבדקת האפשרות להציע לה להוביל את המפלגה ללא התמודדות. לצורך זה יבוטלו הפריימריז המתוכננים וועידת המפלגה תכריז עליה כעל מועמדת מוסכמת. עד כה לא נקבע מועד לבחירות הפנימיות לראשות המפלגה.

ח"כ גולן התייחס לאפשרות הזאת וצייץ בטוויטר: "נשגב מעיניי המהלך של בכירים במפלגה למנוע בחירות דמוקרטיות לראשות המפלגה. שום סיבה שבעולם לא צריכה למנוע מאלו שבטוחים בכוחם להוביל את המפלגה להתמודד באומץ ולעמוד למבחן הקלפי".

במסגרת מאמצי השכנוע, גורמים במפלגת מרצ הזמינו סקר שערך בתחילת השבוע מכון "מדגם" בראשות מנו גבע והגיע לידי מעריב, המצביע על כך שחזרתה של גלאון לזירה הפוליטית מחלצת את מרצ מאזור אחוז החסימה - על חשבון מרב מיכאלי ומפלגת העבודה. כחלק מהסקר, נשאלו בימים האחרונים 502 בני אדם לאיזו מפלגה היו מצביעים כיום, ואם מצב שבו זהבה גלאון עומדת בראשות מרצ משנה את החלטתם. מהממצאים עולה שבמצב הנוכחי מרצ מקבלת ארבעה מנדטים, ואילו בראשות זהבה גלאון המפלגה עולה לשישה מנדטים על חשבון מפלגת העבודה שיורדת בסקר לארבעה מנדטים.

בתוך כך סגן השר יאיר גולן ממשיך בקמפיין עליו הכריז לראשות מרצ. בראיון לרדיו 103 FM אמר היום גולן " אני קורא לכל מצביעי השמאל הציוני בואו הביתה, נקים מחנה מגובש, אידיאולוגיה ברורה בלי טשטוש עמדות, עם יעדים ברורים. אנחנו יכולים לעשות את זה. זה הקרב על נשמתה של מדינת ישראל".

"אני קורא גם למרב מיכאלי בואי נתחבר, נקים מפלגת שמאל ציונית גדולה וחזקה", הוסיף גולן. "מעבר לייחוד של מרצ, תמיד הובילה את הנושא של רדיפת השלום, היפרדות מהפלסטינים, זכויות אדם וכו', אני חושב שבאמת כל השמאל הציוני, בין שמאל סביבתי, חברתי או כלכלי, כולם צריכים לשבת יחד", אמר.

ח"כ גולן התייחס לפרישת ניצן הורוביץ מההתמודדות לראשות מרצ ואמר: "סיבותיו עמו. הוא החליט מה שהחליט, קיבל החלטה בוגרת שכנראה תואמת את תחושותיו ואת מצבו הנוכחי. מנהיג המחנה שלנו? חד משמעית יאיר לפיד. נתמוך בו ונלך איתו, הכיוון שהוא מוביל הוא הכיוון הנכון למדינת ישראל. לא אשב עם לאומנים קיצונים. בן גביר פסול מבחינתי. לגבי המשותפת - הנושא הזה הוא נושא לשיח ולבירור".

ח"כ מיכל רוזין צייצה: "קראתי לזהבה גלאון להתמודד בפריימריז של מרצ ולהנהיג אותה בבחירות. מעולם לא קראתי לביטול הבחירות הדמוקרטיות במרצ. אני אכבד כל הכרעה דמוקרטית במפלגה ואעבוד קשה להצלחתה, בשתפ מלא עם כל יו״ר".