הנשיא יצחק הרצוג קיים היום (חמישי) פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הנשיא בירושלים. זאת, כחלק מביקורו של ביידן בישראל. במהלך הפגישה השניים שוחחו על נסיעת ביידן לסעודיה והנשיא הרצוג אף העלה את סוגיית השבויים והנעדרים. כמו כן, הנשיא ביידן הזמין את הנשיא הרצוג לביקור בבית הלבן.

במהלך הפגישה השניים שוחחו על הקשר האישי וההיסטורי בין המשפחות, ועל הידידות הקרובה. בין היתר שוחחו על השורשים המשותפים באירלנד, בני משפחה שהכירו ועוד. הנשיא ביידן אמר לנשיא הרצוג כי הטלפון שלו תמיד פתוח עבורו, והוא ישמח להיות בקשר בכל דבר שצריך. בנוסף, ביידן הזמין את הנשיא הרצוג לביקור בבית הלבן.

ביידן והרצוג בבית הנשיא (צילום: רויטרס)
ביידן והרצוג בבית הנשיא (צילום: רויטרס)

כאמור, הנשיא הרצוג העלה בפני הנשיא ביידן את סוגיית השבויים והנעדרים. כמו כן, הרצוג שיתף את ביידן ברעיונותיו לגבי שיתופי פעולה אזוריים בנושא משבר האקלים דרך פורום האקלים שהקים.

לסיכום, הנשיא הרצוג בירך על המשך מסע השלום של הנשיא ביידן, שהחל בישראל וימשיך עם נסיעתו מחר לסעודיה. הנשיא ביידן מצידו העלה על נס והדגיש את החשיבות של השתלבות ישראל במרחב במזרח התיכון.

בפגישה המורחבת השתתפו מהצד הישראלי מנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי, יועץ מדיני לנשיא המדינה צבי ופני ושגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג. מהצד האמריקאי השתתפו מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סליבן ושגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס

ביידן והרצוג בבית הנשיא (צילום: רויטרס)
ביידן והרצוג בבית הנשיא (צילום: רויטרס)