גורמים בישראל התייחסו הבוקר (שישי) להודעתה של סעודיה לפיה היא תפתח את המרחב האווירי שלה לכל חברות התעופה ש"עומדות בדרישתה", וציינו כי "מתוכננים צעדי נרמול נוספים מול הממלכה, תהיה התקדמות זהירה". עוד הדגישו כי "בבוא העת, ארצות הברית צפויה להודיע על המחווה הבאה".

יצוין כי קצב נרמול היחסים צפוי להיות איטי וזהיר בהרבה מפריצות הדרך המהירות שנרשמו עם איחוד האמירויות ובחריין. זאת, מאחר והאוכלוסייה הסעודית הרבה יותר קשוחה וחשדנית כלפי ישראל, וההנהגה מאוד זהירה בצעדיה. המהלך נעשה וכעת הסעודים מבקשים לראות את השלכותיו. אם הכל ילך כשורה, הצעד הבא בנרמול היחסים בהחלט יהיה על הפרק.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס להחלטה הסעודית לפתוח את השמיים לטיסות. "ההחלטה ההיסטורית של ערב הסעודית לפתוח את המרחב האווירי שלה לכל המטוסים האזרחיים, כולל אלה שטסים לישראל וממנה, היא צעד חשוב לקראת בניית אזור מזרח תיכון משולב ויציב יותר", אמר ביידן בהצהרה שפרסם הבית הלבן.

ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

"אמנם הפתיחה הזו נידונה זמן רב, אבל עכשיו, הודות לחודשים של דיפלומטיה יציבה בין הממשל שלי וסעודיה, היא סוף סוף מציאות. היום אהיה הנשיא הראשון של ארצות הברית שיטוס מישראל לג'דה, ערב הסעודית. בעודנו מציינים את הרגע החשוב הזה, ההחלטה של סעודיה יכולה לסייע בבניית מומנטום לקראת השתלבות נוספת של ישראל באזור, כולל עם סעודיה. אעשה כל שביכולתי, באמצעות דיפלומטיה ישירה ומעורבות בין מנהיג למנהיג, כדי להמשיך לקדם את התהליך פורץ הדרך הזה", הוסיף הנשיא.