סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן (מרצ), התראיין הערב (שישי) בתוכניתם של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בקשת 12, והתייחס להתמודדתו על ראשות מרצ, אמירותיו השנויות במחלוקת וכן על כוונותיו העתידיות במערכת הפוליטית כאשר חשף כי הוא מעוניין לכהן בעתיד כראש הממשלה.

"מה שנעשה עכשיו זה שאנחנו צריכים לעלות להתקפה מול הימין המושחת, הימין המשיחי, אני אומר לכם תחשבו על זה", אמר גולן ולאחר מכן הבהיר את דבריו, "לא כל הימין כזה, אבל יש חלקים נרחבים. תחשבו שחלילה נתניהו מרכיב את הממשלה הבאה, בן גביר וסמוטריץ' מקבלים החלטות על איראן, על סיפוח יהודה ושומרון, זה דבר שאנחנו רוצים? לא, זה פשוט מטורף".

בנוסף, התייחס לאמירותיו השעורתיות כאשר ביניהם כלפי יו"ר האופוזיציה, אותו כינה 'מחלה ממארת': "אני אכן מתבטא לפעמים בחריפות, אבל הגיע הזמן שנפסיק להצתדק ונעלה להתקפה. יש ימין קיצוני שנוקט באלימות, נגד חיילי צה"ל, נגד שוטרי מג"ב בלי בושה ואנחנו מקבלים את זה". 

לאחר מכן, כאשר נשאל היכן רואה את עצמו עוד חמש שנים, השיב ח"כ גולן: "ראש ממשלת ישראל. אני מכוון גבוה, אם לא אעשה כך לא נגיע רחוק. תנו לי להוביל את מרצ בבחירות הקרובות ואתם תראו תוצאות. אני קורא לכל חבריי במרצ ובעבודה בואו, נקים יחד מחנה שמאל דמוקרטי גדול וחזק ונעשה שינוי במדינת ישראל".

כזכור, הודיע לאחרונה חבר הכנסת גולן כי הוא יתמודד על ראשות מפלגת מרצ. "אני מתמודד על הנהגת המפלגה בבחירות הקרובות מתוך מטרה לבנות שמאל ציוני חזק הנאבק על דמותה ועתידה של מדינת ישראל", מסר במסיבת עיתונאים שכינס כדי להכריז על התמודדותו.