דרמה בליכוד: ככל שקרב מועד הפריימריז, הצפויים ב־3 באוגוסט, הולך וגובר המתח בקרב מתמודדי המפלגה. בית הדין של הליכוד קיבל הלילה (שבת) את העתירה שדרשה כי נציגי המחוזות ברשימת הליכוד ייבחרו בידי המתפקדים מאותו האזור ולא בידי חברי מרכז הליכוד. נוכח עתירתו של שי גלילי, ביום רביעי הקרוב, נשיאות בית הדין של הליכוד, בראשות מיכאל קליינר, תקיים דיון נוסף בסוגייה על כל היבטיה. בתוך כך, נושא ההצבעה על מתמודדי המחוזות ייפתח ויעלה שוב, כלום לא סגור. 

בתוך כך, ב-5:30 בבוקר שיגר שי גלילי לבית הדין של הליכוד עתירה נוספת על הדיון הנרחב שנקבע למחר, בה כתב כי "פסק הדין ניתן על בסיס שיקולים פוליטיים וזרים, לשם מימוש רצונו של יו"ר המפלגה (כפי שהובא לביטוי בישיבת ועדת החוקה האחרונה)".

בעתירה מאשים גלילי את בית הדין בכך שהוא פועל לטובת נתניהו, שמבקש לשנות כללי הבחירות שבועיים לפני קיומם על מנת "לבלום את סיכויים של חלק מהמועמדים שאינם לרוחו". לדברי גלילי, "משיו"ר המפלגה הצהיר בפומבי בפני חברי ועדת החוקה על רצונו כי מתפקדי המחוזות יבחרו את המועמדים במחוזות, החליט בית הדין 'להתיישר' עם רצונו של יו"ר המפלגה, להתעלם מעקרונות המשפט והאיסור לשנות כללי בחירות לאחר פתיחת מערכתן, ולשנות את שיטת הבחירות שבועיים לפני קיומן".

חשוב להסביר כי מדובר במאבק בין חבר הכנסת חיים כץ ששולט במרכז ולכן יש לו אפשרויות להשפיע על הבחירה של נציגי המחוזות, לבין יו"ר מפלגתו נתניהו, שמעוניין להחליש את רמת ההשפעה שלו.

בעוד חברי הליכוד כבר מתרוצצים, יו"ר המפלגה בנימין נתניהו ורעייתו שרה שוהים בלונדון במה שהוגדר כ"ביקור עבודה רשמי" כתגובה לפרסומים שלפיהם הם יצאו לחופשה פרטית. לפי דובר הליכוד, נתניהו יפגוש חברי פרלמנט של המפלגה השמרנית, ובהם מייקל גוב, שמוביל חקיקה בפרלמנט נגד תנועת החרם נגד ישראל, השרה לביטחון הפנים פריטי פאטל ובכירים נוספים. הוא גם ינאם באירוע של מכון המחקר הבריטי Policy Exchange, יבקר בפרלמנט ובבית הלורדים וייפגש עם נציגי הקהילה היהודית, לפני שישוב ביום שלישי.

בנימין נתניהו  (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)