נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, סיים אתמול את ביקורו במזרח התיכון, שכלל בין היתר את ישראל וסעודיה. פרשן חדשות 13, צבי יחזקאלי, שוחח הבוקר (ראשון) עם אראל סגל בתוכניתו ב-103FM, והתייחס לביקורו של ביידן בסעודיה: "זה לא דבר פשוט מה שקרה. גם אם הוא בא לבקש להעלות את תפוקת הנפט, עדיין יש משהו שמרחף מעל כל היחסים - הבגידה בערכים וההליכה להסכם עם איראן". 

יחזקאלי התייחס גם לבן סלמאן, יורש העצר הסעודי, והעביר ביקורת על ה"אביב הערבי": "הוא הראה לו גם את השרירים שלו מול מדינות ערב. הוא עשה לו אחלה טקס. הוא גם הזכיר לו את אפגניסטן, הוא אמר 'אתם לא יכולים לכפות את הערכים שלכם עלינו'. האביב הערבי היה ייצוג של תרבות הדמוקרטיה לעמים נכשלים שהם לא דמוקרטיים, והנחיתו את זה עליהם מלמעלה, גרמו להפיכות ולמלחמות". 

"אנחנו רוצים את הנורמליזציה, לא הם", אמר הפרשן ביחס לסעודים, והוסיף כי "הגזמנו בהתלהבות הנורמליזציה. החום, הקשר והנורמליזציה האמיתית היא ביטחונית. כדי שנציג ישראלי יעמוד שם לצד נציגים ערבים, צריך לקרות משהו עצום בישראל, וזה לא יהיה". 

הוא הסביר על ההבדל בין המגעים מול הסעודים לאלו מול האמירויות: "הדובאיים והאמירויות זה משהו אחר לגמריי. גם אם לא יודע מה יהיה פה והסעודים ילכו על נורמליזציה 'מאה', אתה לא תראה נהירה של תיירים לשם. עכשיו מדברים על המרחב האווירי, אסור לך למכור אלכוהול במרחב האווירי". 

הוא התייחס למעמדם הרעוע של הפלסטינים  אצל סעודיה: "אף מדינה ערבית כרגע לא סופרת את הפלסטינים עד שלא ייסגר הסיפור עם איראן. הסעודים עשו מהלך מחשבתי בתוך עצמם, הם הגדירו את הפלסטינים כעם כפוי טובה שלקח להם את כל הכספים וביום שצריך בגד בהם. בתקשורת הסעודית, הטיל מעזה הוא תואר כטיל איראני".

פרשן חדשות 13 ציין כי הירי שבוצע בשישי בלילה מכיוון הרצועה היה כדי "לרצות את איראן לאחר שהייתה מתוסכלת מביקור ביידן, והתייחס פעם נוספת לעניין הגרעין האיראני: "כולם יודעים שאיראן משטה באמריקאים והם לא מתייחסים לדבר הזה. האיראנים הם המרוויחים הגדולים של הביקור של ביידן. כולם יאמרו לך, איראן משטה בעולם, היא רוצה פצצה גרעינית, נקודה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM.