הפרשן לענייני ערבים של ערוץ 12, אהוד יערי שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, על מנת להתייחס לאמירות האחרונות מצד איראן, על כך שיש ביכולתה להפיק פצצה גרעינית. במהלך השיחה, יערי אף סיפר על מאמצי ארצות הברית לצרף את ירדן לתוך "הסכמי אברהם", למרות הווטו הירדני כי יכנסו רק במידה ויהיה נציג פלסטיני. על כך אמר יערי כי "זה להטמין מוקש בתוך החדר".

כאמור, הפרשן לא נשמע נלהב במיוחד מהאפשרות לצרף את הפלסטינים להסכמים: "אותי זה מדאיג מאוד. יש לנו את פורום הנגב, האמריקנים מאוד רוצים להכניס גם את ירדן. אומר המלך עבדאללה השני, בשביל להיכנס לזה אני צריך פלסטיני בעניין. ואז האמריקנים מחפשים נוסחה איך הפלסטינים לא יהיו ממש חברים בפורום. אני חושב שלהכניס את הפלסטינים לפורומים של הסכמי אברהם שהם מתעבים ומתנגדים בכל תוקף, זה להטמין מוקש בתוך החדר".

בפתח הדברים התייחס יערי לאמירתו של כמאל חראזי, על כך שאיראן יכולה כבר להפיק פצצה גרעינית. לטענתו של העיתונאי, לא מדובר במידע חדש. "חראזי הוא לא יועץ בכיר לחמינאי, אלא יו"ר מועצה ליחסי חוץ, הוא מחוץ לחוג הפנימי, הוא שייך למחנה הרפורמיסטי שאינו בשלטון היום. מה שאמר אינם דברים חדשים. האיראנים כמה וכמה פעמים אמרו בשנים האחרונות שהם יודעים לייצר פצצה ויש את היכולות, אך שיש פסק הלכה שאוסר לייצר פצצה, ושלא קיבלו את ההחלטה הפוליטית. אני מרגיש את ההדים של האמירות, אבל חידוש אין הזה", סיפר.

לאחר מכן, השיחה נסובה לביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל, ביקור שנחתם ביום שישי האחרון עם המראת הנשיא לסעודיה: "היה לביידן ביקור מוצלח, בנסיבות, שבו שם את הדגש על עניינים פרגמטיים, הוא לא בא עם אג'נדה מרחיקת לכת כמו אובמה, בוש הבן או טראמפ. הוא בא לעשות ביזנס בצורה הגונה, לעשות את ההפגנה הגדולה והחשובה של ידיעות חמימה לישראל כדי שהעולם הערבי והאיראנים יראו, הוא בא לסעודיה וקיבל הבטחה".

לטענתו, במידה והאמריקאים היו משקיעים ביחסיהם עם לוב, האחרונה הייתה יכולה לספק עוד כמיליון חביות נפט לאירופה אשר סובלת ממשבר דלק חמור. עוד הוסיף הפרשן כי האמריקאים "התחילו להניח יסודות של מערכת אזורית תחת המטריה האמריקנית. הוא דילג על המשוכה של היחסים שלו עם מוחמד בן סלמן. הייתה נקישת אגרוף והם ישבו שלוש שעות. יש נורמליזציה ביחסים בין ארה"ב לסעודיה, גם אם לא אהבה גדולה". 

"הולכים עם איראן לסוג של העמדת פנים של נורמליזציה, אלו לא יחסי שיתוף פעולה וידידות יוצאי דופן, לסוג כזה של נורמליזציה הערבים חושבים שהם צריכים ללכת. אצל הסעודים הכל הולך לאט, עקב בצד אגודל, אך הכיוון ברור והם מתקדמים. יש עוד שורת דברים בקנה, לא פחותים מפתיחת השמיים לטיסות", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103fm