בפתח תוכניתם של אראל סג"ל וחיים לוינסון ב-103FM, התייחסו היום (שני) השניים לסוגיית 'שרשרת הנאמנות' ליו"ר הליכוד נתניהו, שנחשפה אתמול בכנס של אנשי המפלגה.

אראל: "שנינו יודעים שזה גימיק של היידי מוזס, גימיק חמוד ומטופש, אפשר לראות אותו כך או כך, אבל עדיין מפלגת הליכוד היא המפלגה הדמוקרטית הגדולה ביותר ואחרי ההחלטה המצוינת של בית הדין שגם הבחירות למחוזות יהיו באמצעות המתפקדים".

חיים: "שיחליטו מה שרוצים".

אראל: "אתה מסכים איתי שמבחינה דמוקרטית עדיף שיצביעו המתפקדים אבל אתה עדיין עסוק בתליון".

חיים: "התליון הוא בעיניי לא קוריוז, אלא משל. תפסיק להתכחש שכמעט כל מה שנשאר מכל המפלגה שאתה אוהב זה לא אידיאולוגיה, זה פולחן אישיות של נתניהו. הדבר היחיד שמעניין בפריימריז זה כל אחד הוא רק טופח על חזהו וצועק יותר חזק 'אני יותר נאמן, אני יותר אוהב את ביבי'. אני לא כל כך מבין על מה אנשים מתחרים חוץ מעל הנאמנות לנתניהו. האידיאולוגיה זה ביבי, אין אידיאולוגיה ימנית או בכלל זה רק ביבי או לא ביבי. זה סמל, זה דגל ישראל של האירוע הזה".

אראל: "אחרי שנה, לא של פולחן אישיות, זה שהשמאל איבד כל אידיאולוגיה וכל כיוון, הצביעו בעד הכיבוש, קיבלו את חוק האזרחות של רוטמן, לבוא ולהגיד שלימין הליכודי אין אידיאולוגיה זה חרטה ברטה נשאר לך מרב מיכאלי שח"כים בעבודה חותמים לה נאמנות". 

חיים: "העבודה היא מפלגה דמוקרטית".

אראל: "לחלוטין, אני מצדיע להם שהם ממשיכים בהליך דמוקרטי בניגוד למפלגות אחרות"

חיים: "גם מרצ דמוקרטית"

אראל: "התליון הוא סמלי. אני מסכים איתך ברמה האסתטית יש מי שיגיד התליון הזה שהיידי מוזס המציאה הוא טיפשי, אידיוטי ולא מתאים, אבל עם כל הכבוד הוא חסר משמעות לעומת המציאות. במציאות יאיר לפיד הוא כל יכול ביש עתיד, כיול להחליט מי יהיה ומי לא ברשימה. אם אתה מדבר איתי על דמוקרטיה זה הרבה יותר מלחיץ מתליון. תודה".

חיים: "אני חושב שהשאלה האם מפלגות צריכות להיות דמוקרטיות היא נכבדה, אין לי תשובה מובהקת כי בסופו של דבר הדמוקרטיה נמדדת בבחירות בקלפי. בדרך כלל אנחנו אוהבים להגיד שמפלגות דמוקרטיות מייצרות המשכיות מסוימת. אתה מתחמק מהעניין, השאלה היא בסופו של דבר - אידיאולוגיה או פולחן אישיות?".

אראל: "איזו אידיאולוגיה יש בח'אן אל אחמר? איזה בולשיט".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM