לאחר הסקר של קמיל פוקס, שפורסם בחדשות 13 בתחילת השבוע והצביע על עלייה בתמיכה בח"כ איתמר בן גביר, צייץ ברל'ה קרומבי, ששימש בעבר הקמפיינר של בן גביר ועוצמה יהודית: ״כשאתם רואים את בן גביר בסקרים עם 13 מנדטים, אל תשכחו להגיד תודה לגלעד קריב, שהקמפיין שלו למען בן גביר נותן עבודה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בציוץ אחר כתב קרומבי: "גלעד קריב, האיש ושנאתו ליהדות, עושה קמפיין שלם על איתמר בן גביר ומרים לו בענק. גורם פוליטי טען בפניי השבוע שהקמפיין של קריב מרים לבן גביר בסקרים". ואכן, הנחת העבודה במערכת הפוליטית בימים אלה היא כי הקמפיינים השונים בשמאל שמתנגחים בבן גביר הם חלק בלתי נפרד מהתחזקותו הניכרת בסקרים בחודש האחרון. בסוף השבוע אף נערך עימות בין יו"ר ועדת החוקה ח"כ והרב גלעד קריב לבן גביר.

איתמר בן גביר  (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

בתוך כך, גורמים פוליטים בעבודה מתחו ביקורת חריפה על קריב: "בשביל ללקט עוד כמה קולות בפריימריז הוא יוצא עם בן גביר לסיבוב הופעות. מדובר בחוסר אחריות של ממש״.

קריב מסר בתגובה: "בשנה האחרונה כבש בן גביר את כל האולפנים, מבלי תגובה הולמת. התוצאה הייתה הפקרת הזירה הציבורית להסתה הגזענית שלו. עוד לפני כניסתי לכנסת התייצבתי מול בן גביר וחבריו בוועדת הבחירות המרכזית ובבית המשפט העליון והבאתי לפסילה של בנצי גופשטיין, ברוך מרזל ומיכאל בן ארי מהתמודדות לכנסת. אני נחוש להמשיך ולהתייצב מול מי שאיים מפורשות על רה"מ רבין ז"ל ומי שהפך בשנה האחרונה לשותף אסטרטגי של נתניהו והליכוד.

כל מי שעקב בשנה האחרונה אחרי דיוני מליאת הכנסת וועדת החוקה יודע שלא חדלתי לעשות זאת מאז שנבחרתי לכנסת. אני מציע לאותם 'גורמים עלומים' להציג בפני חברי וחברות מפלגת העבודה את העשייה שלהם ואת רשימת ההישגים שלהם, במקום לנהל קמפיין שלילי, שעומד בסתירה מוחלטת לרוח החברית שאפיינה את עבודת הסיעה שלנו בכנסת היוצאת. קמפיינים שליליים הוא מפלט לא מכובד של פוליטיקאים המתקשים להציג עשייה של ממש".

לדברי גורמים בסביבת בן גביר, עלייתו בסקרים "נובעת מהעובדה כי רוב הישראלים רואים בו את האדם שאומר שהמלך הוא עירום. זה ההסבר לעליית עוצמה יהודית בסקרים. כבר יותר מעשור בן גביר זועק על ההפקרות הביטחונית, על התנהלות חסרת התקדים של חלק מהערבים הקיצוניים ועל אוזלת היד והרפיסות. התנהלותו זו מביאה אותו לעלייה בסקרים".