כתבתו של עורך חדשות החוץ בחדשות 13 גיל תמרי, אותה צילם מתוך העיר מכה בסעודיה, ממשיכה לעורר הדים. הבוקר (רביעי) שוחחו על הנושא ינון מגל וחיים לוינסון ב-103FM, כאשר לוינסון בחר לתקוף את תמרי ואמר כי "דפק שם חיוך כמו ילד ש'דפק' רוגעלך לפני הקידוש" ואף ביקר את ההחלטה לא לאפשר למי שאינו מוסלמי להיכנס לעיר. מגל דווקא בחר להגן על הסעודים וטען: "זו המציאות, צריך לכבד. ברומא תתנהג כרומאי".

מגל פתח את הדיון ואמר כי "גיל תמרי נסע למכה, שהיא עיר שאסור ללא מוסלמים להיכנס אליה, ועשה כתבה". מיד לוינסון בחר לפתוח בביקורת על תמרי וגם על הסעודים: "החיוך של גיל תמרי, כאילו הצליח להסתנן לאיזה מקום, הוא דפק שם איזה חיוך כמו של איזה ילד ש'דפק' רוגלך לפני הקידוש בבית כנסת - זו הזיה בעיניי. מצד שני, כל הדאגה לקודשי האסלאם, אני לא מצליח להבין מבחינה אידאולוגית גרידא, למה אדם לא יכול להיכנס למכה? אתה יכול הרי ללכת לוותיקן, מוסלמי יכול להיכנס לבית כנסת. אתה הרבה פעמים עושה את זה כשאתה מטייל בעולם - נכנס לכנסייה, נכנס למסגד, סתם מסתכל. למה אנחנו מקבלים את הטוטליטריות הזאת כמובן מאליו?".

שותפו לתכנית השיב כי "יש את זה לדעתי גם ביהדות. רק ליהודים אסור להיכנס להר הבית, לצורך העניין".

לוינסון: "אז זה גם לא בסדר. תאר לעצמך שיגידו שהכותל המערבי זה רק ליהודים ושמוסלמים ונוצרים הם טמאים, 'הם לא יכולים להיכנס לכותל'. עצם הקבלה הזאת, שהדת זו המדינה והמדינה זו הדת, ולפי הדת, זרים הם טמאים ואסור להם להיכנס למכה - זה פחות בסדר העדיפויות שלי בחיים".

מכה, סעודיה, העיר השנייה בקדושתה למוסלמים (צילום: אינג'אימג')
מכה, סעודיה, העיר השנייה בקדושתה למוסלמים (צילום: אינג'אימג')


מגל: "מצד שני, זה המצב, זו המציאות. לא כל דבר בחיים, אתה מתנהל לפי איך שנראה לך, ואתה צריך לכבד מנהגים של מקומות. אתה זר בארץ זרה, ברומא תתנהג כרומאי". "אין לזה גם שום ערך עיתונאי. הוא נכנס למכה, מתיישב באוטו, מחייך, 'חלום חיי היה להגיע למכה', אני מאחל לך חלומות יותר מעניינים, שחלום חייך יהיה לגור בקופנהגן, לא לנסוע למכה", סיכם לוינסון.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm