שרשרת הנאמנות ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו היא "גימיק לא מוצלח" - כך הגדיר היום (רביעי) ח"כ מיקי זוהר בריאיון לאולפן וואלה!, וקבע: "מי שחושב שיש כאן מושג של סגידה - זה לא המצב". "אני חושב שכל השיח הזה הוא בעיקר משהו שמנסים אולי להקצין או להעצים", הסביר. "היה איזשהו גימיק מצד פעילה, הגימיק נתפס כמשהו שניסינו להציג אותו באופן שהוא לא קשור למציאות".

"למלכת אנגליה יש, למה שלו לא יהיה?": סערת תליון הזהב בדמות נתניהו נמשכת

"לא צריך שום הצהרת נאמנות": נתניהו הגיב לסערת תליון הזהב | צפו
 
"גימיק מטופש": מה חשב אראל סג"ל על התליון בדמות נתניהו?

זוהר מאמין, עם זאת, כי "נאמנות לדרך, לתנועה וליו"ר התנועה היא דבר מבורך". "זה טוב שכל אחד ידע לשמור נאמנות לערכים שלו, לדרך שלו ולמפלגה שלו", הוסיף. "יש כבוד עצום לנתניהו, תמיכה עצומה ובצדק, אבל נתניהו יצא נגד שרשרת הנאמנות מפני שהוא גימיק לא מוצלח, התקשורת לקחה אותו כחזות הכול אבל הציבור לא באמת מאמין לזה". הוא טען כי מפלגת הליכוד היא "התנועה הכי דמוקרטית בישראל". "יש אצלנו חופש ביטוי מוחלט, ריבוי דעות. יש דעות חריפות וקיצוניות יותר ויש דעות מתונות יותר, זו הסיבה המרכזית שבגללה אנחנו זוכים לכל כך הרבה מנדטים".

לצד התמיכה בריבוי הדעות, זוהר קרא "לשנות גישה" ולעבור לשיח מכובד בקרב נבחרי הליכוד. "אנשים רבים במפלגה שינו גישה, גם נתניהו קורא לכך בכל הזדמנות", ציין. הוא סיפר כי הוא עבר שינוי מאז שנבחר לכנסת, שהוביל למיתון השיח. "זה תהליך התבגרות שעברתי, העמדות שלי לא השתנו במילימטר. אני עדיין רוצה לעשות תיקונים במערכת המשפט ולחוקק את פסגת ההתגברות, אבל אפשר לעשות את זה בשיח מכובד".

נתניהו לא משחק במשחק כפול? מתנער מהתליון ומאמירותיו של ח"כ דוד אמסלם, אבל כל המאבק הוא בצלמו ובדמותו.
"נתניהו לא קרא בשום מצב לשיח אלים, הוא אף פעם לא ירד לרזולוציות נמוכות. אתם חושבים שזה סביר שרק התקשורת תתקוף אותנו ואנחנו לא נשיב מלחמה? זה לגיטימי להעביר ביקורת על התקשורת, אנחנו במדינה דמוקרטית. לגיטימי שנבקר את מערכת המשפט. הדבר היחידי הוא הדרך בה אנחנו אומרים את הדברים. הדרך הקיצונית והבוטה לא מסייעת להצלחת הליכוד, מה שמן הסתם פוגע בהצלחת המדינה".

למרות קריאתו ל"שינוי גישה" בשיח, זוהר סירב להתנער מרמי בן יהודה, פעיל הליכוד שהואשם בכך שחטף בכוח רמקול מידיה של מפגינה נגד נתניהו בבלפור וגרם לפציעתה, ותועד כשהוא מקלל חברי כנסת. בין השאר הוא תקף את חברות הכנסת שירלי פינטו וקארין אלהרר, תוך כדי שהוא מתייחס לנכות שלהן: "הקדוש ברוך הוא בשמיים לא סתם הפיל מום עליהן".

דודי אמסלם (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
דודי אמסלם (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"אני לא יכול לשלוט על פיות של אחרים, זה משהו שהוא לא אפשרי", אמר זוהר. "אנחנו חיים בדמוקרטיה". הוא הוסיף, "אני לא חושב שכרגע אפשר לקחת פעיל אחד או אמירת אחת או תליון אחד ולהפוך אותו לחזות הכול. אני לא מבקר סגנונות".

הוא קרא לנבחרי הציבור, "שהם הדוגמה והמופת לאזרחי ישראל, לפעול בדרך הנכונה". הוא הוסיף: "זה מה שאני עושה, זה מה שנתניהו עושה, זה מה שכולם משתדלים לעשות, גם אם יש נפילות פה ושם שזה יכול לקרות, אנחנו בני אדם".

זוהר קבע כי ישיבה עם מפלגתו של בני גנץ בממשלה - רלוונטית. "יהיה אפשר להקים ממשלה איתו, לא בשמחה, לא בחדווה, אבל ממשלה שתכלול את גנץ בראשות נתניהו. ממשלת גנץ עם הליכוד היא לא על הפרק", סייג. לטענתו של זוהר, נתניהו לא צריך להתחייב על קדנציה אחרונה כראש ממשלה, באם ייבחר. "נתניהו צריך להיות ראש ממשלת ישראל כל עוד הוא יכול, מסוגל ורוצה", הצהיר.

בני גנץ (צילום: אלעד מלכה)
בני גנץ (צילום: אלעד מלכה)

בנוגע לחלוקת נתניהו את חברי הכנסת בליכוד כ"נכס" ו"נטל", זוהר מניח שהוא לא מוגדר כנטל. "אם אתם שואלים אותי, אין חבר כנסת בליכוד שהוא נטל. כולם טובים, כולם מביאים את הקול שלהם, כל אחד מהמקום שלו, אני מכבד את זה שיש גישות שונות. המשימה שלי היא לא לבקר את נתניהו".

הוא טען כי נתניהו לא מעורב בפריימריז של הליכוד. "אכפת לו מאוד איך הרשימה תיראה, אבל אם הוא יתערב לצד מסוים זה יתסכל את הצד השני", אמר. הוא הסביר את תמיכתו הפומבית של נתניהו בח"כ גלית דיסטל אטבריאן, "יצא נגדה מסע מוגזם ברוטלי שחצה גבולות, נתניהו פעל חכם. אני מעורב ויודע נגד מי מתדרכים". כשנשאל מי מתדרך נגד דיסטל ענה, "גם אם הייתי יודע מי מתדרך לא הייתי אומר, אבל אני לא חושב שזה מישהו מהשמאל".

לבסוף, זוהר נשאל מי יגיע גבוה יותר - הוא בפריימריז או בנו בתוכנית הריאליטי "הכוכב הבא". "אני חותם כבר עכשיו על זה שהבן שלי יגיע יותר רחוק, אבל אני עובד קשה", חייך.