ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, העיד הבוקר (חמישי) בפני ועדת החקירה הממלכתית לחקר האסון במירון, מתוקף היותו ראש הממשלה בתקופה הרלוונטית. במהלך העדות, הוועדה הציגה בפני נתניהו שורת פניות ומכתבים לאורך השנים שהתריעו על הסכנה הטמונה בהר, אך נתניהו טען כי לא קיבל אותן ולא ידע עליהן. פרשן חדשות 13, רביב דרוקר, שוחח בנושא עם פרופ' אריה אלדד ורוני בר און ב-103FM.

השופטת: "איך ההר נפתח בניגוד לתקנות הקורונה?" נתניהו: "תשאלו את היועמ"שים"

דיווח: כך דרעי ואוחנה סיבכו את נתניהו

"כשאתה רואה את העדות, אתה אומר שזה כל מה שאתה לא רוצה שיהיה בראש ממשלה. זה היה מפגן מביש של חוסר זיכרון הפלת אחריות על אחרים, כל דרדק יודע שיש בעיה במירון, ורק ראש הממשלה לא ידע שיש שם בעיה בטיחותית. הוא לא אמר  שהוא ידע, הוא פשוט לא ידע. הראו לו חמש פניות שונות, כותבים לו שיהיה אסון, חלקם כותבים ממש לרה"מ אבל שום דבר לא מגיע אליו", פתח דרוקר את דבריו.

"ההתנערות המלאה, בחיים לא דיברו איתי, אם מישהו היה תופס בדש בגדי הייתי עושה משהו, שואלת אותו השופטת באיזשהו שלב - אתם יודעים מה הוא אמר? הוא שיבח שהוא הראשון שהביא למדינה את המנגנון של המעקב אחר החלטות ממשלה, הוא התייחס לזה כמו המצאת הוואיז. הוא אמר שאולי צריך מתישהו לשאוף למצב שבו יהיה אלגוריתם, כדי שראש הממשלה יידע שיש בעיה במירון הוא צריך בינה מלאכותית", הוסיף.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"היה נראה שברלינר מאוד לא שבעת רצון מהתשובות, והיא באמת לא נתנה לו מנוחות שאלה אחרי שאלה, היא המטירה על נתניהו ים של שאלות. אמרו לו שיש עוד פנייה ועוד פנייה. אחד הדברים הכי מדהימים - ברלינר אמרה 'בתקשורת החרדית כתוב שהגעת לישיבת סיעת יהדות הורה ובתמורה לתמיכה בך הבטחת שההילולה תהיה לכל הזמנות', והוא אמר שכל מי שמזמין אותו הוא מגיע. הוא לא התנגח עם הוועדה בכלל, הייתה תחושה שהוא נורא נזהר, אולי בגלל שזה קהל חרדי. לא היה שם את ה'למה אתם מחפשים אותי?, כל הקו הזה שאנחנו מכירים מהשנים האחרונות לא היה", סיים דרוקר את דבריו.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103fm