גורמים בממשלה אמרו היום (חמישי) כי התגבשו הצעדים שעשויים לבלום את מגמת ההתייקרות במחירי הלחם. "התגבשו הצעדים שעשויים לבלום את מגמת ההתייקרות. מחכים לאישור משפטי. הלחם לא יעלה ב-36% וגם לא בשליש מזה", אמרו. 

לחם עבודה (בעיניים): כך מוצר המזון הבסיסי הולך ומתייקר

עליית מחירי הלחם המפוקח: מי באמת משלם את המחיר?

כזכור, לפני כשבוע הנחה ראש הממשלה יאיר לפיד לבחון את כל האפשרויות למציאת פתרון לעליית מחירי הלחם המפוקח, החל מהרחבת הפיקוח על הלחם ועד שיפוי המאפיות. נבחנות גם אפשרויות לחקיקת בזק שתעצור את התהליך.

לאחר ההנחיה, פנתה שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, לרשתות המזון רמי לוי, שופרסל, ויקטורי ויוחננוף כדי לעכב זמנית את עליית מחירי הלחם המפוקח בשבועיים הקרובים. הרשתות הסכימו לבקשתה וזאת למרות החלטת ועדת המחירים. בנוסף, שוחחה השרה עם נציגי המאפיות הגדולות ובכוונתה להמשיך ולקיים איתם דיאלוג, במטרה למצוא פתרון ממשלתי כמענה לעליית מחירי יצור הלחם המפוקח, מבלי לפגוע בצרכנים.

במקביל לכך, גורמים המקצוע באוצר  נוטים לקבל את מתווה מחירי הלחם שהוצע על ידי שר החקלאות עודד פורר, שנועד למנוע זינוק של 36% בתעריפים. על פי המתווה המוצע הפיקוח על מחיר הלחם האחיד והשחור יוסר, כפי שהמליצה ועדה מקצועית. בתמורה בעלי המאפיות ידחו את עליית המחירים, וההתייקרות תיפרס על פני תקופה ארוכה. גם בעלי המאפיות נוטים לקבל את המתווה הזה. מהלך דומה הושג מול המחלבות לגבי מחיר מוצרי החלב.

אתמול כינס לפיד ישיבה נוספת סביב סוגיית הלחם ועליית המחירים. אגף תקציבים הציג הצעה על פי מתווה השר עודד פורר, לפיו תהיה עלייה מתונה בחלק מהמוצרים ותובטח יציאה מפיקוח בסוף התקופה. לפיד פנה לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי וביקש ממנה לפנות לרשתות לקחת גם חלק במניעת העלייה ולהמנע מהעלאת מחיר מכיוון שהעלייה מתונה.