המפלגות בצד הימני של המערכת הפוליטית עדיין מתקשורת להתגבר על הפערים השונים ביניהן, ולהגיע להסכמה על ריצה משותפת, כאשר לעת עתה, עדיין אין בשורות במשא ומתן בין מפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' לבין עוצמה יהודית בראשות בן גביר. ברקע עובדה זו, קיימו אמש זקני רבני וראשי ישיבות הציונות הדתית, בהם הרב חיים דרוקמן, פגישה עם סמוטריץ'. 

"מוכן להתפטר וללכת הביתה": בצל המו"מ עם בן גביר - סמוטריץ' בהצהרה מפתיעה

סקר מנדטים גילה: כך איתמר בן גביר יוכל לקרב את נתניהו לראשות הממשלה

גורם פוליטי מעריך: "סמוטריץ' מעכב את המשא ומתן כדי שבליכוד יילחצו"

הפגישה, התקיימה בביתו של הרב דרוקמן יו״ר מרכז ישיבות בני עקיבא, והשתתפו בה גם הרב דוד חי הכהן ראש ישיבת אורות התורה ומזקני רבני הארץ הטובה, הרב יהושע שפירא ראש ישיבת ההסדר ברמת גן, הרב דוד דודקביץ ראש ישיבת רועה ישראל ביצהר ורב הישוב, הרב שמעון כהן ראש מוסדות בית מוריה בבאר שבע, הרב חיים גנץ ראש ישיבת מעלה אליהו בתל אביב, הרב דוד תורג׳מן ראש ישיבת ההסדר בדימונה, הרב חננאל אתרוג ראש ישיבת שבי חברון, הרב דוד פנדל ראש ישיבת ההסדר בשדרות והרב יואל מנוביץ ראש ישיבת ההסדר בחיספין. 

כאמור, במהלך הפגישה עדכן סמוטריץ' את הרבנים בתהליכים הפוליטיים, ובמאמצים הרבים ליצירת אחדות בציונות הדתית ובמחנה, והרבנים ביקשו לחזק אותו ולהעניק גיבוי מלא למהלכיו. "לציונות הדתית יש מנהיג פוליטי אחד שמביא לידי ביטוי את משנת הציונות הדתית ואת עולם הערכים המלא שלנו בנאמנות ובכשרון מעשי רב. אנחנו מגבים את בצלאל בכל מהלכיו, סומכים על שיקול דעתו ומחזקים אותו", מסרו.

איתמר בן גביר קורא לאיחוד מפלגות בימין (צילום: ערוץ הכנסת)

"בצלאל מוביל את הציבור הדתי לאומי והמסורתי בעולם הפוליטי באופן ראוי להערכה ולאחר הסקירה המקצועית המפורטת שקיבלנו הערב אנחנו סמוכים ובטוחים בנכונות וכנות מהלכיו. אנחנו קוראים לשאר אנשי הציבור לנהל את השיח בדרך לאחדות המחנה באופן רציני וענייני ומתוך אחריות גדולה כדרכם של בני תורה, באצילות ובהגינות, ללא איומים ואולטימטומים מיותרים וללא פרסומים שליליים ומתקפות בכלי התקשורת שעלולים לגרום לפגיעה באמון הציבור וביכולת להקים ממשלה יהודית ולאומית", נמסר עוד.

הרבנים הדגישו עוד: "אנו מחזקים את ידיו של שליחנו הנאמן במאמציו ליצור אחדות רחבה ככל הניתן ולהרכיב רשימה שתביא בעזרת השם להקמת ממשלה יהודית, לאומית וציונית טובה לישראל".

בצלאל סמוטריץ' בפגישה עם רבני הציונות הדתית (צילום: ללא קרדיט)
בצלאל סמוטריץ' בפגישה עם רבני הציונות הדתית (צילום: ללא קרדיט)

בן גביר הגיב לדיווחים השונים בנושא, לצד המשא ומתן שניהלו השניים, וצייץ בתגובה: "בצלאל יקירי, ככה אתה עושה אחדות?"

כזכור, שלשום נפגשו הצוותים של מפלגותיהם של סמוטריץ ובן גביר לשיחת המו"מ הראשונה. זאת אחרי שיום קודם לכן, ביום שלישי, סמוטריץ' ובן גביר קיימו פגישה בארבע עיניים והודיעו שהיא התקיימה ברוח טובה. גורמים המעורים במו"מ בין המפלגות טוענים כי ההצעה שהועברה מטעם סמוטריץ' גרמה לזעם בעוצמה יהודית ונתפסה שם כ"לא הגיונית, ואף מזלזלת". לדברי הגורמים, לבן גביר הוצעו מקומות 2 ו־6 מתוך התשעה הראשונים ברשימה המאוחדת. הגורמים טוענים כי אף שבן גביר דחה את ההצעה, הוא הנחה את צוותו להמשיך במשא ומתן כדי למצותו.