שר התפוצות נחמן שי חשף הבוקר (שישי) בכאן רשת ב' כי צה"ל פעל הלילה בסוריה. "אנחנו פועלים במהלכים משפטיים במטרה לצמצם את הנזק, אבל במקביל מדינת ישראל, צה"ל, פעלו הלילה בסוריה. אנחנו ממשיכים להגן על האינטרסים הביטחוניים שלנו", אמר השר שי בתוכניתה של יערה שפירא. 

דבריו של השר התייחסו לדיווחים שפורסמו הלילה והבוקר בסוריה לפיהם שמונה בני אדם, בהם חמישה סורים ושלושה אזרחים זרים נהרגו בתקיפה לעבר מספר מטרות באזור דמשק. על פי הדיווחים הותקפו עמדות צבאיות, שדה תעופה ומשרדי מודיעין.

כזכור, זו איננה הפעם הראשונה שבה שרים חושפים פעולות הנמצאות תחת עמימות. בחודש מאי האחרון, השר לביטחון פנים עמר בר-לב חשף מידע על מקום נפילתו של פקודו בסיירת מטכ"ל, ברק שרעבי ז"ל, מידע שנאסר בפרסום. בעקבות התבטאותו, הותר לפרסום כי סמ"ר ברק שרעבי נפל בסוריה ב-1984.

בר-לב חשף את הדברים בעת ראיון לכאן ב', כשהתבקש לספר על חלל צה"ל שנפל תחת פיקודו ואותו הוא רוצה להזכיר: "ברק שרעבי שנהרג תחת פיקודי, אי שם עמוק בשטח סוריה". שרעבי נולד ב-6 ליולי 1963, בכפר הנגיד ומשפחתו וחבריו תיארו אותו כילד יפה-תואר וכובש לב, שקט, צנוע וביישן. הוא גויס לצה"ל, במחצית אוקטובר 1981, תחילה הוא הוצב בשייטת של חיל-הים, אולם בהמשך התנדב לסיירת מטכ"ל. ברק נטל חלק במלחמת שלום הגליל עם יחידתו, וחזר בשלום. ב-18 בדצמבר 1984, נפל סמל-ראשון ברק בעת מילוי תפקידו והובא למנוחת עולמים בבית-הקברות הצבאי בנס-ציונה. הוא השאיר הורים ושתי אחיות.