נינו אבסדזה, פרשנית בכירה לענייני רוסיה וחברת כנסת לשעבר, התראיינה היום (שלישי) בתוכניתם של אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב-103FM, והתייחסה למשבר הדיפלומטי בין ישראל לרוסיה והסבירה מה הקו המדיני שישראל צריכה לדגול בו.

"הרגיז את פוטין": מומחה מסביר מיהו הבכיר הישראלי שהביא למשבר עם רוסיה

"מוטה ובלתי מועילה": משרד החוץ הרוסי במתקפה חריפה נגד ישראל

"אין לי שום ספק שנשיא כן יכול לחלץ אותנו מהסיטואציה, אך רוסיה זה לא פולין ולא טורקיה, יש לנו כאן כנראה בעיה יותר רצינית ממה שחשבנו", אמרה אבסדזה בפתח הריאיון, "לא  בגלל הסוכנות היהודית, שאת הסיטואציה אני מניחה שאפשר איכשהו לתקן. הסוכנות פעלה שם מצוין והבעיה הזו צצה". 

"כמו שהמלחמה באוקראינה, זו מלחמה בין רוסיה לאמריקה ולא בין רוסיה לאוקראינה, כך סיפור הסוכנות, זה בין מדינת ישראל לרוסיה", טענה,  "בשנים האחרונות היינו רגילים לזה שישראל מצד אחד היא חלק מהמערב הקולקטיבי, אך אף פעם לא היינו באותה מקהלה שחינכה את רוסיה ולימדה אותה מה לעשות עם זכויות האדם וזכויות נשים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"רוסיה לא רוצה ללמוד מאיתנו", הוסיפה אבסדזה, "למען האמת, פוטין שלח כמה רמזים. רמז ראשון לאמריקאים, הסוכנות הוא ארגון אמריקאי, ורמז שני לישראל - יש לנו אינטרסים הדדיים, 'אני שומר עליכם בסוריה אתם שמרתם עליי בזירה הבינלאומית', אך גם זה לא קורה כעת. הרמז השלישי לאיראנים שהוא חייב אותם כשהוא הולך עם האמריקאים ראש בראש". 

לסיום אמרה כי "לישראל אין הרבה ברירות, להפסיק ללכת בין הטיפות כשיש מלחמה בעולם, אתה חייב מוסרית להיות בצד הנכון וזה קשה. אמריקה ואנחנו עם האינטרס הפרו מערבי".  

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103FM