שר הביטחון בני גנץ אישר היום (שלישי) כי סוללת נ"מ של רוסיה ירתה לעבר מטוסי חיל האוויר הישראלי בזמן תקיפה בסוריה לפני כחודשיים. את הדברים אמר בריאיון בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 בבנייני האומה בירושלים. לדבריו, מדובר היה במקרה "חד פעמי". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"זה היה אירוע חד פעמי. מטוסינו כלל לא היו בסביבה. המצב יציב, אבל אנחנו בוחנים את הסיפור הזה כאילו רק עכשיו התחלנו וטוב אנחנו עושים שכך אנחנו נוהגים", אמר גנץ.

שר הביטחון גנץ אישר: "סוללה רוסית ירתה על מטוסי חיל האוויר בסוריה" (באדיבות חדשות 13)

כזכור, לפי הפרסום בחדשות 13, סוללת הגנה אווירית שמופעלת על ידי הרוסים ירתה לראשונה לעבר מטוסי חיל האוויר בחודש מאי. מדובר בתקיפה, שעל פי אותם פרסומים זרים, התרחשה כאשר מטוסי חיל האוויר תקפו בכמה גלים את התשתית התעשייתית הצבאית הסורית במסייף שבמערב המדינה.

לפי הדיווח, הסורים, כהרגלם, ירו את כל הטילים שלהם, וכשמטוסי חיל האוויר החלו להתרחק מאזור התקיפה, שיגרה הסוללה הרוסית מספר טילים לאוויר. הטילים לא היוו איום על מטוסי חיל האוויר, וגם לא הייתה נעילה של המכ"ם של הסוללה על המטוסים, אך מדובר באירוע תקדימי, שכן הרוסים סיפקו לסוריה ארבע סוללות S-300, שהם לכאורה של הצבא הסורי, אך מי שמקבל את ההחלטות בתוך הסוללות הם קצינים רוסים.

הפרסום מגיע בצל משבר הסוכנות היהודית ברוסיה ולאחר שבחודשים האחרונים, בצל המלחמה באוקראינה והמתיחות המדינית שנוצרה עקב כך בין רוסיה וישראל, גורמים רוסיים גינו כמה פעמים את התקיפות המיוחסות לישראל בסוריה