המשבר בין ישראל לרוסיה נמשך כשהיום (שלישי) דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זאכרובה, אמרה כי "רוסיה מצרה על כך שישראל נקטה בעמדה מוטה ובלתי מועילה בנוגע למצב באוקראינה". מטעמו של הקרמלין נמסר כי סוגיית הסוכנות היהודית היא חקיקתית, ואין להשליך ממנה על היחסים.

"בעיה רצינית יותר ממה שחשבנו": מומחית לרוסיה מזהירה מהשלכות המשבר

גורמים במשרד החוץ הרוסי: "סוגיית הסוכנות היהודית נופחה, אין משבר ביחסים"

הכתב המדיני של וואלה!, ברק רביד, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס למשבר ביחסים בין מוסקבה לירושלים: "אין מלחמה עם פוטין ואני גם לא בטוח שבאמת הייתה. אני חושב שרוסיה למרות שאנחנו חושבים שהיא מדינה של איש אחד, ושכל דבר זה פוטין, לאט לאט מתגלה שכנראה יש עוד כל מיני גורמים במערכת הרוסית שלפעמים או מתנהלים לבד או עושים פרשנות משלהם על הממסר שהם מקבלים מלמעלה".

"נראה שזה מה שהביא למשבר סביב פעילות הסוכנות. ראינו שמשרד החוץ הרוסי מנסה להבהיר שזה עניין משפטי ולא מדיני. דובר הקרמלין, שהוא גם אחד משלושת האנשים הקרובים ביותר לפוטין, ואמר ישר 'זה לא נושא מדיני, זה נושא משפי לא צריך להפוך אותו למדיני. אסור שזה יפגע ביחסים בין המדינות'. הוא אמר את הדברים בלי אבל, אולי, אוקראינה או סוריה. אני חושב שלשכת ראש הממשלה מיהרה להוציא הודעה נגדית שאומרת 'גם אנחנו חושבים ככה'", הוסיף.

לדבריו, פוטין הגיע למסקנה שהוא לא רוצה עוד מלחמה. "בלי להפחית מחשיבותה של ישראל, המעצמה העולמית והמדינה שהיא במרכז כל דבר שקורה בעולם, אני חושב שלפוטין יש כמה דברים קצת יותר חשובים בימים אלה. 85 אחוזים מהצבא הרוסי עסוק באוקראינה, יש סנקציות חמורות, פוטין לא צריך עכשיו עוד רעש ממקום אחר. לכן אני גם באמת חושב שבכלל לא בטוח שפוטין הוא זה שיזם את האירוע הזה".

בסיום, התייחס לדרכי הפעולה של רה"מ לפיד במשבר ואמר: "לא חושב שהוא עשה משהו מוגזם או יותר מדי או פחות מדי. בסה"כ לפיד פרסם הודעה אחת על הסיפור הזה, בהודעה צוינה עובדה שהיא אם פעילות הסוכנות ברוסיה תופסק זאת תהיה פגיעה ביחסים בין המדינות. זה ציון עובדה, ואני חושב שטוב שזה נאמר. בדיון שלפיד עשה עם ליברמן ואלקין הם חשבו שצריך לעשות דברים יותר חריפים ועליהם אי אפשר להגיד שהם לא מבינים ברוסיה".