ארגון יד לבנים יצא היום (חמישי) נגד הופעתו של יו"ר מפלגת רע"מ חבר הכנסת מנסור עבאס באירוע "שבתרבות" שיתקיים ביום שבת הקרוב בבית יד לבנים ברמת השרון.  הארגון פנה לראש העיר של רמת השרון אבי גרובר וביקש ממנו להעביר את האירוע למקום אחר.

"ביממה האחרונה קיבלנו מאות פניות מבני משפחות שכולות המבקשות מאיתנו למנוע את הופעתו של ח"כ מנסור עבאס בבית יד לבנים", כתבו הארגון במכתב רשמי שנשלח לראש העיר. עוד הם הוסיפו כי "אנו פונים אליך מתוך אמונה שכך או אחרת, חובתנו היא בראש ובראשונה למנוע פגיעה ברגשות של המשפחות השכולות. בקשתנו היא להעביר את האירוע למקום אחר ולא לאפשר לקיים אירוע זה בבית יד לבנים".

יד לבנים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יד לבנים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סגן ראש העיר יעקב קורצקי פרסם אף הוא את מכתבם של ארגון יד לבנים בעמוד הפייסבוק שלו וכתב כי פנייתם נעשתה לאחר שהוא בעצמו פנה אליהם: "הבוקר פניתי ליו"ר ארגון יד לבנים מר אלי בן שם, בשיחתי הבעתי בפניו את הכאב על כך שאמורה להיות הרצאה של מנסור עבאס, תומך מחבלים, במקום היקר לנו - יד לבנים. מנכ"ל הארגון אמר לי שהגיעו אליו פניות של משפחות שכולות שהביעו זעזוע וכאב גדול. לא ניתן לחלל את חללנו ויקירנו".


בפוסט נוסף שפרסם כבר אתמול מסר קורצקי: "אני חושב שזו טעות חמורה להכניס תומך טרור למקום הקדוש לנו יד לבנים. זה מקום על שם החיליים והחיילות, הבנים והבנות של כולנו, שקיפחו את חייהם למעננו ולמען ארץ ישראל ונרצחו על ידי מחבלים בני בליעל. ואשר לאותו עבאס שתומך בהם ומבקר אותם בכלא ודואג לשלומם, אסור שאדם כזה ידרוך במקום הקדוש הזה. אני מתכוון לבקש ולפנות לאחראים על מנת למגר את הבושה בעירנו".

מעיריית רמת השרון נמסר: "אירוע שבת תרבות מתקיים מידי חודש בבית יד לבנים ברמת השרון ומביא קולות מכל הקשת הפוליטית.  כך יהיה גם החודש זה חלק מהפלורליזם והדמוקרטיה הישראלית. הציבור כולו מוזמן".