שר המשפטים היווני קונסטנטינוס ציאראס שוחח הבוקר (שישי) עם שר המשפטים גדעון סער והודיע לו כי האזרח הישראלי דוד אשכנזי ישוחרר ויוכל לשוב לישראל. אשכנזי מעוכב ביוון מזה 38 ימים בשל בקשה של ממשלת פרו לעצור אדם בשם דוד אשכנזי, אך כבר בתחילה היה ברור כי מדובר בזיהוי שגוי. 

דוד אשכנזי, הישראלי שנעצר ביוון: "הוחזקתי בתנאים מזעזעים ולא אנושיים"

בשיחתם היום הודיע השר היווני לשר המשפטים גדעון סער כי מר אשכנזי יהיה רשאי לעזוב את רודוס, לשוב לישראל באופן מיידי, ויוסרו מעליו  ההגבלות.  בשיחתם הקודמת, שהתקיימה לפני שבועיים, ביקש השר סער כי עמיתו היווני יפעל לשחרורו של מר אשכנזי בהקדם.

השר סער הודה לעמיתו היווני על מאמציו לפתרון העניין אשכנזי הגיע לאי היווני במסגרת חופשה משפחתית, ונעצר בחשד כי היה מעורב בהברחת סמים בפרו לפני כ-15 שנה. משפחתו טענה לאורך כל הדרך כי מדובר בטעות בזיהוי, וכי מדובר באדם אחר לחלוטין אותו מחפשות הרשויות ביוון. משרד החוץ הישראלי אף שיגרו מכתב רשמי ליוונים, בו נכתב כי אכן מדובר בטעות בזיהוי.

ראש הממשלה יאיר לפיד צייץ בטוויטר: "דודי אשכנזי בדרך הביתה. בעבודה משותפת עם שר המשפטים פעלנו בחודש האחרון מול יוון ופרו כדי להחזיר את דודי לביתו בארץ. שמחים עם משפחת אשכנזי שזה נגמר".