הכתב והפרשן המדיני ברק רביד ('וואלה') שוחח הערב (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לפרסום לפיו בספרו החדש של ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית לשעבר, נחשף כי דונלד טראמפ התאכזב מבנימין נתניהו לאחר נאומו בטקס הצגת תוכנית השלום, ואף רצה להביע תמיכה פומבית בבני גנץ לראשות הממשלה.

"טראמפ באמת ציפה שנתניהו יזרום איתו בנושא הפלסטיני, ונתניהו לא כל כך רצה. העובדה שנתניהו לא הפגין התלהבות, זה כי הוא חשב שאם לא יעשה זאת זה לא יקבל תג מחיר", סיפר רביד.

לדבריו, "מה שקושנר מספר בספר זה דבר מדהים, גם נתניהו וגם גנץ הגיעו לאותו טקס של הצגת תוכנית השלום של טראמפ, גנץ נפגש עם טראמפ, אומר לו שהוא תומך בתוכנית, טראמפ מתלהב ממנו ואומר לאנשיו 'אני אוהב את הבחור הזה'", סיפר.

עוד ציין: "יום אחרי נתניהו נאם בטקס באירוע של הצגת תוכנית השלום, ואז פתאום נתניהו אומר 'אני הולך לספח את בקעת הירדן וההתנחלויות'. טראמפ וקושנר אמרו 'מתי הסכמנו על זה אי פעם'? בדרך לחדר הסגלגל טראמפ אמר שהוא מרגיש מטונף וצריך ללכת להתקלח אחרי הנאום של ביבי. טראמפ לא סלח לנתניהו על נאום הבחירות שהוא נתן בבית הלבן". 

בהמשך, התייחס לסוגיית הסוכנות היהודית ברוסיה: "כל צד אמר את אמרותיו, השורה התחתונה של המשלחת הייתה שהפתרון לנושא לא יימצא בערוצים המשפטיים אלא המדיניים. נראה שהדבר הזה קצת תקוע".

מות העיתונאית בג'נין: שר החוץ האמריקאי דחק בגנץ לסיים בהקדם את התחקיר 

בתוך כך, שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן דחק בשר הביטחון בני גנץ לפרסם בהקדם את הממצאים הסופיים של התחקיר הצה"לי סביב נסיבות מותה של העיתונאית הפלסטינית-אמריקנית שירין אבו עאקלה שנהרגה במהלך פעילות צבאית בג'נין, כך אמרו שני מקורות שמעורים בנושא לוואלה!.

ארה"ב: לא ניתן לקבוע בוודאות מי הרג את שירין אבו-עאקלה, אך סביר כי זו ישראל

זאת משום שממשל ביידן נמצא תחת לחץ מצד סנאטורים וחברי קונגרס דמוקרטים לנקוט בצעדים נוספים בעניין מותה של העיתונאית. גם משפחת אבו עאקלה ביקשה ממשרד החוץ האמריקני לעשות יותר כדי לוודא שמי שהרג את אבו עאקלה נושא באחריות לכך.

כאמור, בלינקן התקשר לגנץ ביום שבת ושאל אותו מתי צה"ל אמור לסיים את התחקיר המבצעי שהוא מקיים ולפרסם את מסקנותיו הסופיות. עד כה פרסם הצבא רק דוח ראשוני שבו נטען כי לא ניתן לקבוע מי ירה באבו עאקלה. גנץ השיב לבלינקן כי הדוח הסופי יפורסם בתוך כמה שבועות.

אנתוני בלינקן (צילום: רויטרס)
אנתוני בלינקן (צילום: רויטרס)

שר החוץ האמריקני סיפר לגנץ כי נפגש עם משפחת אבו עאקלה כמה ימים לפני השיחה וכי בני המשפחה רוצים לקבל מידע נוסף על האירוע שבו שירין אבו עאקלה נהרגה, כך אמרו מקורות שמעורים בתכני השיחה.

בלינקן אמר לגנץ כי חשוב שהתחקיר הצה"לי יסתיים בהקדם האפשרי ושמסקנותיו יועברו גם לממשל האמריקני וגם למשפחת אבו עאקלה. יומיים לפני השיחה בין בלינקן לבין גנץ נפגשה סגנית שר החוץ של ארה"ב וונדי שרמן בוושינגטון עם השר לביטחון פנים עומר בר לב ושאלה אותו מדוע לוקח כל כך הרבה זמן לסיים את התחקיר ולפרסם את מסקנותיו.

"שר הביטחון גנץ אמר לבלינקן כי צה"ל פועל לסיום התחקיר המקיף בנוגע לאירוע שבו נהרגה העיתונאית שירין אבו עאקלה, וכי ישראל תחלוק את הממצאים עם האמריקאים, עם סיומו", נמסר מלשכת שר הביטחון. דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אמר כי בלינקן העלה את סוגיית הריגתה של שירין אבו עאקלה בשיחה עם גנץ והדגיש את הצורך בנקיטת צעדים נוספים בסוגיה.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103FM