כאלף איש לקחו חלק היום (רביעי) באירוע פתיחת קמפיין הבחירות של מפלגת יש עתיד בביתן 10 בגני התערוכה, במעמד ראש הממשלה ויו״ר המפלגה, יאיר לפיד, שרים, חברי הכנסת, ראשי המטות ופעילי המפלגה. 

לפיד: "צריך להקים ממשלה לאומית רחבה ויציבה, בלי הקיצונים"

סקר מעריב חושף: כך נראית מפת הגושים עם מפלגתם של שקד והנדל

לפיד אמר בפתח את דבריו: "אנחנו ניצחנו את מכונת ההסתה והרעל ארבע פעמים, ננצח אותה גם בפעם החמישית. לא ניתן לה להרוס לנו את הבית. הכל השתנה בשנה האחרונה, אבל לא הערכים שלנו. לא הדברים שאכפת לנו מהם. שלטון החוק, חיזוק מעמד הביניים, הדמוקרטיה הישראלית, חופש דת, חופש העיתונות, השאיפה לשלום עם הפלשתינים ומדינות האיזור, יהדות שהיא לכולם, כלכלה חופשית שמייצרת הזדמנויות לכל ילד ודואגת לחלשים".

"אם אנחנו רוצים לגייס עוד אלפי שוטרים ואנשי מג"ב שיחזירו את הסדר לרחובות, להעביר דמי אבטלה לעצמאים, לחזק את מעמד המורים ואת האוטונומיה של בתי הספר, להעביר נישואין אזרחיים, אנחנו צריכים להקים את הממשלה הבאה מעמדת כוח. אנחנו מנהלים היום מאבק ביוקר המחיה. 15 שנה אף אחד לא עשה כלום, לא נגעו בזה. ישראל התייקרה והתייקרה, והממשלה אמרה לאזרחיה שהם משעממים אותה. עכשיו פתאום נתניהו למד לתדלק. עומד בתחנת דלק, ועוד עושה את זה בדיוק כשהורדנו את מחירי הדלק. מול האתגרים האלה אנחנו צריכים להתייצב יחד. הפילוג מחליש אותנו, הביחד מחזק אותנו. אנשים מסוגים שונים צריכים להתכנס למקום שיאפשר להם חיים משותפים וטוב משותף", הוסיף.

בסיום דבריו אמר כי "אנחנו אנשים שונים. כל אחד ואחת מאתנו יש לו זיכרונות שונים ומחשבות שונות והיסטוריה פרטית משלו, אבל יש לנו מטרה משותפת: לוודא שישראל היא דמוקרטית, יהודית, ליברלית חזקה, מתקדמת ומשגשגת. זה תמיד היה הרעיון הנכון, בשנה האחרונה התברר שזה גם רעיון מנצח. יחד אתכם אנחנו נוודא שהוא ימשיך לנצח. יש עתיד, אתם אלופים. אין כמוכם בעולם. בואו נלך לנצח בבחירות האלה".

ראש הממשלה יאיר לפיד (צילום: אבשלום ששוני)
ראש הממשלה יאיר לפיד (צילום: אבשלום ששוני)

קבוצה של מתמחים ברפואה קטעה את נאומו של לפיד בקריאות ביניים. לפיד אמר בתגובה: אל תשתיקו אותם. הם המתמחים מגיע להם  טיפול מהמדינה שלהם. אנו נטפל בזה גם אם זה ייקח זמן. אתם צודקים לגמרי. הם משלנו הכל בסדר".

בפתח האירוע, אמר השר מאיר כהן: "הניצחון יהיה שלכם, נשות ואנשי יש עתיד היקרים, הניצחון יהיה של כל אחד ואחת ממכם, אנשי השטח, הפעילים, המתנדבים, החכים והשרים, אתם הנשמה של המפלגה הזאת. הניצחון יהיה וזה חשוב, של מדינה שלמה שזקוקה לריפוי, הולכים בידח כמו משפחה אחת יותר מעשור, משפחת יש עתיד כי המפלגה הזו חשובה לנו ולכם, הולכים כמו משפחה כי אין לנו ארץ אחרת ואנחנו רוצים את הטוב ביותר. לכולנו יש אתגר משותף והוא לשמור על הברכה ולהשאיר את ההנהגה בידי יאיר לפיד ויש עתיד".