מבצע "עלות השחר": ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס היום (שישי) למבצע הצבאי המיוחד נגד הג'יהאד האיסלאמי ואמר כי "לפני כארבע שעות צה"ל, בשיתוף פעולה עם השב"כ, תקף מטרות של הג'יהאד האיסלאמי בעזה. בין השאר חוסל תייסיר אל ג'עברי, אחד משני המפקדים הבכירים ביותר של הג'יהאד האיסאלמי בעזה, וכן חוליה שעמדה להוציא פיגוע נ"ט לעבר ישראל".

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד: 
ממתיחות שיא לחיסול הבכיר: פתיחת המבצע הצבאי 
"מפקד מרחב צפון": זה בכיר הג'יהאד שחוסל בעזה
גורם צבאי בכיר: "הג'יהאד האסלאמי קידם פיגוע רצחני"
ישראל העבירה מסר: תגובת חמאס תוביל להסלמה
בעקבות המבצע: הוראות פיקוד העורף לאוכלוסיה

"ההנחיה שקיבלו כוחות הביטחון היתה חד משמעית: ישראל לא תעמוד מנגד כשמנסים לפגוע בתושביה. מדיניות הממשלה הזו היא אפס סובלנות לכל נסיון ירי – מכל סוג - שיוצא מעזה לעבר שטח ישראל. ארגוני טרור לא יקבעו את סדר היום בעוטף, לא נקבל שום איום על התושבים. "אני מברך את שר הביטחון בני גנץ, את צה"ל ומפקדיו בראשות הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי ואת השב"כ בראשות רונן בר, על איכות האחיזה המודיעינית ועל הביצוע המדוייק".

בהמשך, העביר לפיד מסר לארגוני הטרור ברצועת עזה ואמר: "לא נקבל שום אולטימטום על פעילות צה"ל וכוחות הביטחון גם בזירות אחרות. כל מי שצריך להיעצר – ייעצר. כל נסיון פגיעה באזרחים או בחיילים יענה ביד קשה. הפעולה בעזה היום היתה מול איומים קונקרטיים שהפרו את שגרת החיים בדרום. ישראל לא מעוניינת במערכה רחבה בעזה, אבל גם לא חוששת ממנה".

"אני קורא לכולם לציית להנחיות בימים הקרובים. אני סומך על הציבור הישראלי ובטוח שיתן גב רחב למערכת הביטחון שלנו. ייקח כמה שייקח, אנחנו נסיר את האיומים מעל אזרחינו. עם ישראל חזק, מבין את חשיבות ההרתעה ומזדהה עם תושבי הדרום. כוחות הביטחון ערוכים עם סט של תגובות עוצמתיות לכל התקפה", סיכם.

בהמשך, התייחס שר הביטחון בני גנץ למערכה הצבאית: "אף ארגון טרור ואף אדם לא יחזיק באזרחי ישראל כבני ערובה בבתיהם. יצאנו היום באופן יזום למבצע 'עלות השחר' מול הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה – בכדי לנטרל את האיום על יישובי ואזרחי עוטף עזה. במכת פתיחה עוצמתית, שנשענה על מודיעין מדויק, ביצעו צה"ל  והשב"כ באמצעות חיל האוויר עשרות תקיפות של מטוסי קרב וכטב"מים לסיכול של בכירים בג'יהאד האסלאמי ופעילי טרור במערך הנ"ט ובמערכים הקדמיים שאיימו על יישובי הדרום".

"המדיניות שלנו ברורה: מי שיאיים - לא יתקיים. זה נכון לגבי יורשו של בהא אבו אלעטא, תייסיר ג'עברי, וזה נכון לגבי כל מחבל בן מוות שיבקש לפגוע באזרחי ישראל. כך בעזה, כך גם באיו"ש ובכל הזירות בהן נמשיך לפעול כל העת. את המסר הזה העברנו לאורך ימים לשותפינו המסייעים לנו לייצוב המצב ברצועת עזה. לצערי האיום לא הוסר, והפעלת הכוח היזומה שלנו – היתה הכרחית", הוסיף.

"היעד שלנו אינו תושבי רצועת עזה, שהם כלי במשחק הקטלני של ארגוני הטרור. היעד שלנו אינם הפועלים שיוצאים לעבודה בישראל או החקלאים והסוחרים שמייצאים דרך מעבר כרם שלום ומבקשים להתפרנס בכבוד", המשיך שר הביטחון ואמר כי "מי שנושא באחריות להידרדרות, ופוגע פגיעה בכינון ישיר בכלכלה ובביטחון של תושבי עזה הם ראשי הג'יהאד האסלאמי. בזמן שזיאד נחאלה יושב בטהראן, תושבי עזה נאנקים. ובזמן שחמאס נושאת באחריות על הרצועה, תושבי עזה סובלים".