שר האוצר, אביגדור ליברמן, קיים היום (שני) פגישה עם ראשי רשויות בדרום והודיע כי כל מי שנפגע כלכלית בשל מבצע "עלות השחר" ברדיוס של 40 קילומטר מרצועת עזה, יזכה לפיצוי מהמדינה. בתוך כך, שר האוצר טרם הודיע על גובה הפיצוי שיוענק.

בכיר לשעבר בצה"ל: "חמאס משרת אינטרסים ישראליים"
הפסקת האש לא הופרה פעם נוספת: לילה שקט עבר על תושבי הדרום

שר האוצר ליברמן הודיע על כך במהלך פגישה בדרום עם השרים עודד פורר ויואל רזבוזוב, יחד עם ראשי הרשויות שדרות, אשקלון וראשי מועצות יישובי עוטף עזה: ״תושבים שנעדרו מהעבודתם בימים האחרונים, יקבלו פיצוי מהיום הראשון למבצע במרחק של 40 קילומטר מעזה", הודיע ליברמן, "כל אלה שלא הצליחו להגיע למקום העבודה יקבלו פיצוי מלא. אני רוצה להביע הערכה לחוסן החברתי והמנהיגות של ראשי הרשויות לאורך כל תקופת המבצע".

"תוצאות המבצע הברורות והחד-משמעיות, יאפשרו לנו פרק זמן ארוך מאוד כדי להתמקד ביצירת מנופים כלכליים", הוסיף השר ליברמן, "בהערכה סבירה מדובר במציאות אחרת, הרבה יותר רגועה. וזה מגיע אחרי שעברה שנה הכי שקטה על האזור. אנחנו מצליחים ליישם מדיניות נכונה בעוטף עזה והאזור שהוא בין הכי צומחים במדינת ישראל".

כאמור, סבב הלחימה בין ישראל לארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הגיע הלילה להסכם הפסקת אש. לאחר שנכנסה לתוקף בשעה 23:30, שמונה דקות בלבד עברו עד שהחלו להישמע אזעקות בדרום. חיל האוויר ביצע גם הוא תקיפות לאחר כניסת הפסקת האש לתוקפה. מאז לא נרשמו אירועים חריגים.