אייל בינארט, יו"ר הוועד של מושב שדה ניצן בעוטף עזה, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב ב-103F על מנת להתייחס לנושא מיגון יישובי העוטף. ביינארט ביקר את הממשלה והכנסת וטען כי "35 מיליון שקלים למימון מפלגות אין להם בעיה, לישראל אין 42 מיליון שקלים למגן שבעה ישובים?".

הפסקת האש לא הופרה פעם נוספת: לילה שקט עבר על תושבי הדרום
"אם האויב לא יעמוד בתנאים שלנו ההסכם יבוטל ונחדש את הלחימה"
הג'יהאד היה רק ההתחלה: כך הייתה נראית המערכה עם הצטרפות חמאס | פרשנות
שתי תאונות ירי נוספות של הג'יהאד האסלאמי גרמו להרג ילדים
"יש פה ילדים, בטל ת'אירוע": הרגעים הדרמטיים שלפני חיסול בכיר הג'יהאד

בפתח דבריו הסביר יו"ר הוועד כי "יש שתי קבוצות, סדר גודל של 500 משפחות. הסיפור פה הוא הכרה בבעיה וכמה כוח אלקטורלי יש לקבוצה של 500 משפחות. אנחנו מדברים על זה לקראת ובמשך סבבים ושניה אחר כך לא מתעסקים בזה. נתחיל בהבנה של הבעיה, ב-2007 כשהחליטו על הסיפור של עוטף עזה קסאמים לא הצליחו להגיע מעל 7 ק"מ, זה מה שהיה לשכנים שלנו. מאז הטווחים עלו וכל מיני דברים קרו מאז הסיפור הזה".

"יש לנו 15 שניות ברוטו, 10 נטו, לרוץ. זה סדר גודל אם הכל מתפקד. איזה סיכוי יש לזוג מבוגרים לרוץ? או משפחה עם ילדים קטנים, תינוקות בלילה, אם הם לא ישנים בתוך ממ"ד זה לא קורה. זה הסיפור וזה גם לא עניין של כסף", אמר.

לדבריו, התקנת ממ"ד בתוך מבנה הוא עניין בסדר גודל של 1,000 שקלים, לכן יש להקצות 42 מיליון שקלים לטובת העניין מצד המדינה: "שמישהו יבוא ויבין שבמובן ערכי לא הגיני שטיל תמיר אחד, טיל תמיר של כיפת ברזל, עולה 50 אלף דולר, 35 מיליון ש"ח אין בעיה לעשות הגדלה למימון מפלגות. 42 מיליון ש"ח פותרים את המועצה האזורית אשכול מהעול הזה, מהסיפור שאנשים מבוגרים או צעירים צריכים את העשר שניות האלה להגיד הלוואי שיפול פה בצד". 

"אתמול נפל בחנייה, עשרה מטרים מחדר השינה של שני מבוגרים, מייסדי המושב שלנו, שישנו כי אין להם שום דבר אחר לעשות במצב כזה כי הם לא יספיקו לקום מהמיטה עם כאבי הגב, ושתי המכוניות שלהם התפוצצו באוויר, וכל הזכוכיות של הבית, ונכון היה להם רק סדק בקיר של המבנה כי זה היה עשרה מטרים בצד, אבל למה מחכים?", הוסיף.

לטענתו, משרד האוצר לא מספק תשובות לתושבים: "ככל שהמילים יהיו ארוכות יותר נשכח מה ששאלנו - האם אין למדינת ישראל 42 מיליון ש"ח כדי לסגור את השבעה ישובים האלה? החיים פה מעולים חוץ מהזמן שיש פה את הדבר הזה".

"מי שבונה בית חדש היום ממילא בונה אותו עם ממ"ד ולכן זה לא שיקול, השיקול הוא על אותם 74 משקים מתוך 110 הבתים שיש לנו במושב, שהם משנות השבעים, שאין להם ממ"ד ושם חלקם אוכלוסייה של מבוגרים וחלקם של משפחות צעירים שקנו ויש את הילדים הקטנים. אני מבין שאנחנו בקצה, אם יש את הגוף והלב הוא תל אביב ירושלים אנחנו האצבעות וזה ממש בסדר, ולא כל תגובה שיש על ירי עלינו היא כמו על ירי על תל אביב. זה גם בסדר, אבל הצד השני הוא המינימום - תתן לאנשים את הזמן שהם צריכים להיות בממ"ד, להיות בממ"ד. לא לכתוב לי להיות במרחב מוגן או הכי מוגן שיש, הקופי החדש זה מרחב מוגן או הכי מוגן שיש, הכי מוגן שיש זה תשכב ותתפלל עם ידיים על הראש", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm