כיממה לאחר סבב הלחימה בין ישראל לארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הגיע לסיומו אש עם הפסקת האש, ראש הממשלה, יאיר לפיד, ושר הביטחון, בני גנץ, מסרו הערב (שני) הצהרות משותפות מהקריה בתל אביב. 

"כל המטרת הושגו, כל הצמרת של הג'יהאד סוכלה בשלושה ימים, עוצמתו של צה"ל הכתה בעוצמה קשה. שולחים איחולי החלמה לפצועים. במקביל, למבצע בעזה, הובילו לוחמי השב"כ וצה"ל מבצע מעצרים נרחב של פעילי הג'יהאד. מי שינסה לפגוע בנו ישלם בחייו. במהלך כל המבצע נעשה מאמץ מיוחד לפגוע בבלתי מעורבים, מדינת ישראל לא תתנצל על כך שהיא משתמשת בכוח, אבל מותם של חפים מפשע בעיקר ילדים שובר לב", אמר לפיד בפתח דבריו. 

"אני רוצה לפנות מפה לתושבי עזה ולומר להם יש גם דרך אחרת. אנחנו נדע להגן עלצמנו מפני כל מי שיאיים עלינו, אבל אנחנו גם יודעים לתת עבודה ופרנסה וחיים של כבוד לכל מי שרוצה לחיות בשלום לצדנו. יש דרך של הסכמי אברהם, פסגת הנגב, חדשנות וכלכלה, פיתוח אזורי פרויקטים משותפים. הבחירה בידכם, עתידכם תלוי בכם. אני רוצה להביע הערכה גדולה לשר הביטחון, ראש השבכ, בנט, למפכ"ל ולאלפי אנשים שתחת פיקודי לעם ישראל יש על מי לסמוך, ביטחון ישראל בידיים טובות", הוסיף.

אני רוצה להודות לאופוזיציה, לראש האופוזיציה נתניהו שגילו אחריות ונתנו גיבוי למשטרה לאורך המבצע", המשיך לפיד ואמר "רוצה להודות לנשיא מצרים, שר המודיעין המצרי על תפקידים החשוב במאמצעי השגת הפסקת האש והיציבות באזור. ממשיכים לפועל מולם להשבת הבנים הביתה. פגשתי אתמול בשדרות את תושבי העוטף, הם חזקים, עם ישראל עומד מאחוריהם".

"בהובלת שר האוצר אנחנו מכינים תכנית מסודרת של סיוע ופיצוי מיידי לתושבים. הממשלה הזו לא תתעלם מחייהם, יום אחרי שתותחים מפסיקים לרעום. במקביל אירועי תשעה באב עברו בשקט, החלנו שמה שהיה נהוג בכל השנים בהר הבית ובכותל יתקיים גם השנה. אני מודה לשר הבט"פ ולמג"ב על מאמצים מרשימים. במוצאי תשעה באב, זו הזדמנות להזכיר שהאויבים שלנו בחוץ ולא בפנים. עלינו להיזהר משנאת חינם, הדרך הנכונה להתייצב מול האתגרים העומדים בפנינו ביחד", סיכם.

שר הביטחון בני גנץ אמר כי "ביוזמה, בעבודה מבצעית נכונה, ובתיאום נכון והדוק בין הדרג המדיני למבצעי השגנו שלושה יעדים במבצע עלות השחר, הסרת האיום המיידי מעוטף עזה, שמירה על חופש הפעולה המבצעי בכלל הזירות, שמירה על ההרתעה תוך מסר ברור לאויבינו בכל אחת מהזירות - שישראל נחושה להגן על ריבונותה ואזרחיה. אנחנו ממשיכים כל העת בפעילות המבצעית בכדי לשמור על הביטחון בארצנו, לחזק את היציבות במזרח התיכון, ולצמצם את ניסיונות ההתעצמות של אויבינו".

"גם בעתיד, אם יהיה בכך צורך, נצא למכת מנע, בכדי להגן על אזרחי ישראל, ריבונותה ותשתיותיה. זה נכון בכל אחת מהחזיתות. מטהראן ועד חאן יונס. ההישג הצבאי נשען על יכולות מבצעיות ומודיעיניות שבנינו לאורך השנים, על דיוק, על מערכת ההגנה האווירית הטובה בעולם, ועל קבלת החלטות אחראית ונחושה. בשנה האחרונה, מאז מבצע שומר החומות שיצר הרתעה גבוהה, ישראל מנהלת מדיניות ברורה: מצד אחד - יד חזקה מול כל הפרת ריבונות, ומאמץ התקפי והגנתי לסיכול בכלל הזירות. ומצד שני מדיניות אזרחית הומניטרית אחראית תוך חיזוק הכוחות המתונים על חשבון ארגוני הטרור", הוסיף.

שר הביטחון בני גנץ (צילום: צילום מסך)
שר הביטחון בני גנץ (צילום: צילום מסך)

"אני מבקש להדגיש – ארגון חמאס הוא זה שנושא באחריות על השטח ברצועת עזה. במקום שבו האחריות לא תמומש – אנחנו נפעל בעוצמה, ונשתמש בכל האמצעים שלרשותנו – צבאיים ואזרחיים", המשיך ואמר כי "אתמול ציינו את צום תשעה באב. דווקא בימים האלו של אבל וזיכרון חורבן בית המקדש  – גילינו כולנו, סולידריות וחוסן לאומי. העובדה שכל אזרחי ישראל נכונים להיכנס למרחבים המוגנים, בכדי לאפשר לכוחות הביטחון להשיב את השקט לעוטף עזה  אינה מובנת מאליה. היא מסמלת שדין העוטף כדין תל אביב וירושלים. שכל ישראל באמת ערבים זה לזה. כולי תקווה שנדע קצת יותר מהרוח הזו לאורך כל השנה - רק כך נוכל לאתגרים שלפתחנו".

"אני מבקש להודות למצרים, לקטאר ולאו"ם על תרומתן לסיום הלחימה בעת הזו. אני מבקש להודות לראש הממשלה, על האחריות, ועל הניהוג המשותף והשקול למען אזרחי ישראל כולם. כך גם לראש הממשלה החליפי שהיתה לו תרומה חשובה למערכה, ולשרי הקבינט. אני מבקש להגיד תודה גדולה גם לכל ארגוני הביטחון והחירום, לחיילי צה"ל שנמצאים שם בשטח גם כעת וממלאים את משימתם, לחיילי המילואים שהתגייסו למשימה, לאנשי השב"כ שעבדו לילות כימים. ובמיוחד אני מבקש להודות לרמטכ"ל כוכבי על הובלת המערכה בנחישות, ביצירתיות ובהפעלת כוח נכונה, ולראש השב"כ רונן בר על השקט המנהיגותי וההובלה המבצעית המשותפת ביחד עם צה"ל. אשרינו שזכינו במפקדים כאלו", סיכם. 

נתניהו: "במאבק נגד הטרור כולנו מאוחדים, אין אופוזיציה, אין קואליציה"

 יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, התייחס גם הוא למבצע הצבאי ברצועה ומסר: "אני מברך את הממשלה, השב"כ ואת חיילי צה"ל על עוד מבצע מוצלח נגד הטרור בעזה. במאבק נגד הטרור כולנו מאוחדים, אין אופוזיציה, אין קואליציה. אבל צריך לומר - רק אחרי שהממשלה עם רע"מ נפלה ורק אחרי שהכנסת התפזרה ניתן בכלל היה לצאת למבצע בעזה".