כאילו לא עברנו שבוע של מתיחות ביטחונית, מבצע ברצועת עזה ושיגור מאות רקטות לדרום ולמרכז: ברגע שהאש פסקה, המפלגות חזרו למאבק ביניהן במסגרת מערכת הבחירות. קרב מעניין מסתמן במרכז בין "גיבורי" מבצע עלות השחר, ראש הממשלה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד ושר הביטחון ויו"ר כחול לבן - התקווה החדשה בני גנץ.

לפיד: "כל הצמרת של הג'יהאד סוכלה - מי שינסה לפגוע בנו ישלם"

גנץ: "הנהגת הג'יהאד האיסלאמי שיושבת בחו"ל מנותקת מאנשיה"

ביש עתיד מקווים שהניהול המוצלח של עלות השחר יעלה בציבור את אחוזי ההתאמה של ראש הממשלה יאיר לפיד לתפקיד ויצמצם את הפער בסקרים בינו לבין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. ברשתות החברתיות החלו תומכיו של לפיד לשבח את תפקודו בתחום הביטחוני והפיצו צילומים של לפיד עם הכתובת "ישראל חזקה עם לפיד".

באחת מקבוצות הפייסבוק של תומכי יש עתיד אף העלה אחד הגולשים תמונה של לפיד עם רטייה על העין בנוסח משה דיין. אחר העלה צילום של מטוסי קרב של חיל האוויר על רקע הכיתוב "גנץ, לפיד וכוכבי. ישראל אומרת תודה". שר התיירות יואל רזבוזוב צייץ אתמול בטוויטר: "תגידו, גם אתם מרגישים שהחזרנו את הכבוד הלאומי? שואל בשביל חבר".

מנגד, גם בכחול לבן - התקווה החדשה מיהרו להציג את ההישג המדיני־ביטחוני כהישג פוליטי של גנץ, ראש הרשימה. שר הבינוי והשיכון וחבר רשימת כחול לבן - התקווה החדשה זאב אלקין אמר ברדיו 103FM: "התוצאות מדברות בעד עצמן. יש פה מבצע מאוד מוצלח. הייתה פה עבודה נפלאה של מערכת הביטחון שלנו, ממשק טוב מאוד עם הדרג המדיני. בני גנץ הוא שר ביטחון מאוד מנוסה, היה רמטכ"ל, הוביל כמה מבצעים".

בני גנץ (צילום: פלאש 90)
בני גנץ (צילום: פלאש 90)

גורמים ביש עתיד אמרו כי אין בכוונתם לנהל קמפיין סביב תפקודו המוצלח של לפיד בסבב האחרון מול הג'יהאד האסלאמי ואמרו: "יש דברים שעובדים לבד באופן טבעי, לא צריך להפריע להם מלאכותית". אולם, נדמה כי מסיבת העיתונאים המשותפת אמש של לפיד וגנץ הייתה ניצול הצלחה לצורך הקמפיין.

במרצ, שקראה להפסיק את האש ולפתוח בהידברות עם הפלסטינים, שיבחו אתמול את מנהיגותו של לפיד במשבר האחרון וקראו לקדם מהלך מדיני. זהבה גלאון, המועמדת לראשות המפלגה, כתבה בפוסט בפייסבוק: "אני שמחה לומר שסוף סוף יש בישראל ראש ממשלה ושר ביטחון שיודעים לנהוג באחריות. זה לא מעט בזכות הנוכחות של מרצ בממשלה ושל יו"ר מרצ בקבינט. עכשיו, ביום שאחרי, אני מתכוונת לעשות הכל כדי שהממשלה הזאת והממשלה שתקום אחרי הבחירות ילכו עוד צעד אחד קדימה, למהלך מדיני שמקדם את האינטרס ארוך הטווח של ישראל מול עזה".

בתוך כך, עכשיו זה רשמי: ח"כ אלי אבידר הגיש אתמול רשמית את מסמכי יסוד מפלגת ״ישראל חופשית בראשות אלי אבידר״ לרשם המפלגות ברשות התאגידים. ״זהו יום מרגש לכל שוחרי הערכים הליברליים במדינת ישראל", אמר. "הגיע הזמן לחוזה חדש עם הציבור, נקי מכל הפוליטיקאים שאכזבו אותו עד היום. נמשיך לבנות שטח חזק ויציב למפלגה וניישם את המאבק על הדמוקרטיה ועל הערכים הליברליים במדינה״.

אלי אבידר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אלי אבידר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במקביל בתנועת ישראל חופשית ממשיכים לדרוש ממנו לשנות את שם מפלגתו ומבטיחים "לנקוט צעדים משפטיים בימים הקרובים". בינתיים מנכ"ל ישראל חופשית אורי קידר עקץ את אבידר כשצייץ בטוויטר: "מקורבים לאבידר מסרו כי ברגע האחרון הצליחו להסביר לו שהוא לא יכול לקרוא למפלגתו 'צבא הגנה לישראל' על אף הפופולריות הרבה של המותג ברחבי הארץ בימים אלו".