כיממה לאחר תום מבצע "עלות השחר" וכניסת הפסקת האש לתוקף, בין היתר בתיווך מצרי, ראש הממשלה, יאיר לפיד, שוחח הערב (שני) עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי המנהיגים שוחחו ארוכות. תחילה הודה ראש הממשלה לנשיא מצרים על פעילותו המאומצת להשגת הפסקת האש ברצועת עזה. רה"מ לפיד אמר כי למצרים תפקיד משמעותי ביותר לשמירה על היציבות והביטחון האזורי. בנוסף, המנהיגים שוחחו על חשיבות חיזוק ופיתוח הנורמליזציה בין ישראל למדינות האיזור, וחשיבות השיח למען היציבות האזורית.

עוד נמסר כי הנשיא המצרי העלה בפני ראש הממשלה את הסוגייה הפלסטינית ורה"מ הדגיש את ראייתו לפיה יש לחזק את מצבם הכלכלי של הפלסטינים. כמו כן, דנו השניים בסוגיות הומניטריות החשובות לשתי המדינות, ובהמשך שיתוף הפעולה הכלכלי.

ברשת אל-ערבייה דווח כי א-סיסי אמר ללפיד כי מצרים עשתה מאמצים בלתי פוסקים וממוקדים כדי להכיל את מצב ולמנוע את התרחבות העימות והתגברות הפעולות הצבאיות. עוד דווח כי א-סיסי ציין כי ישנה חשיבות רבה לשקט הנוכחי וכי יש למנוע כל ניסיון לערער את היציבות, בין אם ביהודה ושומרון ובין אם ברצועת עזה.

מלשכת נשיא מצרים נמסר: "לפיד הביע את הערכתו לתפקיד התיווך המוצלח שמילאה מצרים במהלך הימים האחרונים להגיע להפסקת אש מהירה ולהשיב את השקט".