ברקע המשבר בין ישראל ורוסיה סביב האיום הרוסי לסגור את פעילות הסוכנות היהודית במדינה, נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שוחח היום (שלישי) עם הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, לראשונה מאז פרוץ המשבר, ודן איתו בנושא. הרצוג יזם את השיחה לבקשת ראש הממשלה יאיר לפיד ובתיאום עם משרד החוץ.

"פוטין פתוח להצעות": מתקרבים לנקודת ההכרעה במשבר בין רוסיה לישראל

"שוחחתי היום עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. דנו בנושאים בילטרליים שונים בין שתי המדינות, וביניהם, אתגרי העם היהודי בתפוצות. כמו כן, בשיחה הרחבתי על סוגיית פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה", צייץ הרצוג.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

"הדגשנו את שיתופי הפעולה החשובים בין ישראל ורוסיה וסיכמנו לעמוד בקשר על מנת להמשיך ולחזק את היחסים בין המדינות. נשיא רוסיה הדגיש את מחויבותו האישית להנצחת השואה ולמאבק באנטישמיות", הוסיף.

בהודעה הרשמית שקרמלין הוציא בעקבות השיחה בין הנשיאים, נכתב בעניין הסוכנות היהודית: "סוכם כי המגעים בנושא יימשכו ברמה של גורמים מקצועיים רלוונטיים משני הצדדים". גורמים ברוסיה מעריכים בעקבות השיחה כי המשפט לא יבוטל, אך הפתרון המשפטי כנראה יימצא ופעילות הסוכנות ברוסיה תימשך. גורמים ברוסיה אמרו כי הקרמלין מעוניין בהשלמת ההליכים של העברת בעלות על חצר אלכסנדר, והסוגייה עלתה יותר מפעם אחת במהלך משבר הסוכנות.

כזכור, הדיון בעניין סגירת הסוכנות היהודית ברוסיה התקיים לפני כשבועיים בבית המשפט במוסקבה, והוגדר כ"שיחה", כאשר דיון מהותי בנושא נקבע ל-19 באוגוסט.