הרחוב הפלסטיני מגיב: אלפים לקחו היום (שלישי) חלק בהלוויית המחבל אברהים אל נאבולסי שחוסל הבוקר בשכם. אמו אמרה לאחר מותו כי "יבואו 100 אברהים חדשים אחריו, הוא ניצח". 

"תכנן לבצע פיגועים": קצין בכיר מסביר מה הוביל לחיסול המחבל בשכם

סופו של "כוכב הטיקטוק": המחבל אברהים אל נאבולסי חוסל ע"י כוחות ימ"מ וצה"ל

מוקדם יותר הציתו מפגינים ברחבי רמאללה, חברון וטול כרם צמיגים וחסמו את התנועה במחאה. ברמאללה ואל-בירה אף הוכרז יום אבל, במסגרתו סגרו החנויות את שעריהן כדי להתאבל על שלושת המחבלים שחוסלו על ידי כוחות הביטחון הבוקר.

במרכז רמאללה התקיימה צעדה שבמהלכה קראו המפגינים קריאות לנקום בישראל. בנוסף, גם סטודנטים מאוניברסיטת ביר זית ארגנו הפגנה במהלכה הניפו דגלי פלסטין ותמונות של ההרוגים.

בינתיים, בג'יהאד האסלאמי ובארגון החזית העממי מיהרו להגיב לחיסול. טארק עז אלדין, דובר הג'יהאד האיסלאמי בגדה המערבית, אמר: "התוקפנות בשכם מצריכה מהפכה עממית וצבאית מכל הפלסטינים, אז אין תירוץ לאף אחד אחרי היום. העם הפלסטיני חייב לעמוד על רגליו ולדבוק באופציית ההתנגדות לבלימת התוקפנות הזו".

סגירת חנויות ברמאללה (צילום: רשתות ערביות)
סגירת חנויות ברמאללה (צילום: רשתות ערביות)

"מה שקורה בשכם, ג'בל אל-נאר, מראה שהכיבוש לא ינטוש את עמנו ואת ההתנגדות שלנו, ויתרגל את פשעיו בצורה הנוראה ביותר. העם הפלסטיני עומד בפני מדיניות חדשה והסלמה מסוכנת של כוחות הכיבוש. עלינו לנקוט עמדה רצינית ואמיתית כדי להדוף את התוקפנות הזו", הוסיף. בארגון "החזית העממית" פרסמו הצהרה בה נאמר כי "דם הקדושים לא יהיה לשווא".