מפלגת הליכוד עתרה היום לוועדת הבחירות המרכזית נגד "השימוש הפוליטי של ראש הממשלה, יאיר לפיד, בחיילי צה"ל". לטענת המפלגה, ראש הממשלה משתמש בחיילים כחלק מהקמפיין הפוליטי, לאחר שקידם פוסט בו צולם עם חיילים. במפלגתו של לפיד, יש עתיד, הגיבו: "הצילומים לא מהווים תעמולה, משדרים מסר מרגיע לציבור".

השמאל צריך לחשוש? הנתון הדרמטי שעשוי לחזק את גוש נתניהו

בעתירת מפלגת הליכוד, בראשות בנימין נתניהו, המפלגה דורשת להורות ללפיד ולמפלגת יש עתיד להפסיק להשתמש בעובדי ובמתקני צה"ל לצורך פרסום תעמולת בחירות. כמו כן דורשים בליכוד להפסיק להשתמש בחשבונות הרשמיים של משרדי הממשלה ברשתות החברתיות ולפרסום תעמולת בחירות של המפלגה.

בפוסט שפרסם, לפיד מציין את ביקורו בפיקוד הדרום בזמן מבצע "עלות השחר". כאמור, לפיד מצולם עם חיילים וקצינים בצה"ל, וזהו פוסט שקודם על ידי המפלגה ברשת החברתית.

פוסט שקודם ברשת על ידי מפלגת יש עתיד (צילום: צילום מסך דוברות הליכוד)
פוסט שקודם ברשת על ידי מפלגת יש עתיד (צילום: צילום מסך דוברות הליכוד)

מפלגת יש עתיד הגיבה על עתירת הליכוד: "הצילומים לא מהווים תעמולה. ביקור של ראש ממשלה באמצע מבצע צבאי בפיקוד דרום הוא מידע אינפורמטיבי שיש חשיבות לעדכן בו את הציבור. בנוסף יש בו גם ערך בהרתעת האויב ובשידור מסר מרגיע לציבור".

זו לא העתירה הראשונה של מפלגת הליכוד נגד לפיד. לפני ארבעה חודשים עתרה המפלגה לוועדת הבחירות המרכזית, הרשות השנייה והיועצת המשפטית לממשלה, נגד לפיד, במספר דרישות, ביניהן "להבטיח ששני המועמדים לראשות הממשלה יקבלו זמן מסך שווה בערוצים ללא הטיות פוליטיות".