שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי התייחסה הערב (שלישי) לתוצאות הפריימריז במפלגתה, ובירכה על התוצאות: "איזו נבחרת מדהימה, מגוונת משלל מקומות בארץ, משלל חלקי החברה הישראלית", הצהירה. 

סקרים לאחר המבצע חושפים: כמה מנדטים קיבל לפיד? ואיך נראית מפת הגושים?

מפלגת העבודה תתאחד עם מרצ? השרה מיכאלי סיפקה תשובה חד משמעית

"רק לפני שנה וחצי הצלנו את המפלגה ברגע האחרון, לפני שהיא טבעה בנבכי ההיסטוריה. ואז, בחרו חברות וחברי מפלגת העבודה נבחרת של סיעה חדשה וצעירה", אמרה השרה והוסיפה, "אני שהלכתי עם הראש בקיר נגד כל האמרות של 'את לא תצליחי זה לא יילך' - זה הלך, זה יילך וזה ועוד איך הולך".

הפריימריז במפלגת העבודה (צילום: אבשלום ששוני)
הפריימריז במפלגת העבודה (צילום: אבשלום ששוני)

מיכאלי ציינה כי רק בשבועות האחרונים הצטרפו כמעט 5,000 חברות וחברים חדשים למפלגה, ."זו משפחה גדולה ומחוייבת". עוד הצהירה: "אצלנו, כל מילה היא אמת, פשוט אמת. אצלנו נבחרות ונבחרי הציבור קמות וקמים כל בוקר ופשוט עובדים קשה, למען שוויון אמיתי, שיהיה פה יותר זול ויותר קל לחיות, כדי לשמור על הביטחון שלנו, כדי שהחיים שלנו יהיו כמו שהם צריכים להיות - הרבה הרבה יותר טובים".

"אנחנו כאן בשבילכם. ואתם יודעים שכשאני מבטיחה אני מקיימת. אנחנו יוצאים לקמפיין של בחירות שלא רצינו, אבל עכשיו שהן כאן מפלגת העבודה יוצאת אליהן עם נבחרת חדשה - נציגים חדשים לצד חברות וחברי הכנסת של סיעת העבודה בשנים האחרונות - נבחרת מנצחת", המשיכה. 

הפריימריז במפלגת העבודה (צילום: אבשלום ששוני)
הפריימריז במפלגת העבודה (צילום: אבשלום ששוני)

לדבריה, "כל מי שמאמין ומאמינה במדינה שהיא יהודית ודמוקרטית וליברלית ושוויונית מוצא ומוצאת את עצמה במפלגת העבודה. כי בתוך כל האופציות שקמות והולכות ומתחלפות יש מפלגה אחת, מפלגת העבודה, עם הסיעה הקודמת ועם הנבחרת החדשה, שהן אי של יציבות ואי של אמת שאפשר לסמוך עליו. זה הבית שלכןם חברות וחברים".

"מפלגת העבודה הולכת לבחירות האלה חזקה ומחוזקת, מבפנים ומבחוץ. אנחנו נעשה הכל כדי להקים ממשלה עוד יותר טובה מזו שהייתה לנו. להגשים את החזון שלנו שבאמת רואה כל אחת ואחד כאן במדינה ולשנות את המציאות כמו שרק אנחנו יודעות ויודעים", סיכמה. 

כאמור, מפלגת העבודה הצביעה היום לבחירת רשימתה לכנסת ה־25, עם סגירת הקלפיות שנפתחו ברחבי הארץ - אחוז המצביעים מבעלי ובעלות זכות ההצבעה עמד על 57% מתוך 39,548, שהם 22,679. בפריימריז התמודדו 33 מועמדים ומועמדות, שדורגו אחר היו"ר - שרת התחבורה מרב מיכאלי. 

במקום השני, מיד אחרי מיכאלי, נבחרה חברת הכנסת נעמה לזימי, מיד אחריה גלעד קריב. במקום הרביעי נמצאת אפרת רייטן, בחמישי רם שפע ובמקום השישי אמילי מואטי. 

את המקום השביעי והשמיני תפסו יאיא פינק ואבתיסאם מראענה בהתאמה. מי שנדחק ברשימה למקום התשיעי הוא דווקא השר לביטחון פנים עמר בר לב. גם שר התפוצות, נחמן שי, נדחק לתחתית הרשימה ונבחר למקום ה-17 בלבד.