ראשי הסוכנות היהודית צפויים להודיע על הפסקת הפעילות הפיזית של הסוכנות ברוסיה, כך פרסם היום (רביעי) אתר הג'רוזלם פוסט, על פי דבריו של גורם בכיר המקורב לארגון. על פי הפרסום, הבוקר התקיימה פגישה במטה הסוכנות בירושלים, שם דנו כיצד להעביר את הפעילות בחזרה לישראל.

משמעות ההחלטה, אם אכן תצא לפועל, היא שאחד הארגונים היהודיים הבולטים ביותר ברוסיה ימשיך את פעילותו רק במתכונת דיגיטלית. התפנית הדרמטית מגיעה למרות שיחתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

"הסוכנות היהודית תפעיל את השטח בכל מה שקשור לעלייה לישראל דרך האינטרנט או הטלפון", אמר הגורם לג'רוזלם פוסט והוסיף כי "הבעיה היא שלא תהיה דרך לעודד עלייה". לדבריו, הסוכנות תחל לפעול כמו קרנות פילנתרופיות הפועלות ברוסיה - דרך מימון פעילויות מקומיות או שליחת מחנכים זמניים מישראל שיסייעו לחיי היהודים במדינה.

נכון להיום, הסוכנות מעסיקה כ-200 עבודים ברוסיה לצד שלושה שליחים במשרה מלאה, אשר שבו לישראל לאחרונה לאחר שנגמר חוזה העסקתם. "ההשלכות הן שלא תהיה פעילות עלייה ברוסיה בשום צורה", טען הגורם שאף אמר כי "אף אחד לא יעביר מידע ולא יהיה נציג פיזי".

לאחר פרסום הידיעה, בכיר בסוכנות היהודית אמר לג'רוזלם פוסט: "אין לסוכנות שום כוונה לסגור את הפעילות ולעזוב את רוסיה. אנחנו נתאים את עצמנו לדרישות החוק הרוסי ונפעל במסגרתו, אך נמשיך להיות נוכחים ולפעול ברוסיה, ככל שיתאפשר לנו הדבר".