שר החקלאות עודד פורר שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס לעליית המחירים במשק. "אני יכול לומר שאני עושה ונלחם במה שמתייקר כמו שלא נלחמו מעולם לפני. בשנה הזאת תיקנו הרבה מאוד עיוותים שקיבלנו ונתקן עוד בהמשך", הצהיר. 

"חמאס הופך מהבעיה לפתרון": ראש אמ"ן לשעבר מעריך כיצד צפוי להסתיים המבצע בעזה

"מבנה המשק במדינת ישראל הוא מבנה משק שאין בו מספיק תחרות. הבנו את זה מהיום הראשון שנכנסנו לממשלה, והתחייבנו גם בפני הציבור שנעשה הכול כדי להגביר את התחרות. עשינו את זה בשורה ארוכה של צעדים, ביניהם פתיחת השוק ואפשרות לייבא לכאן עם מינימום חסמים ישראלים", הוסיף. 

עוד התייחס למאבק שמוביל יו"ר ההסתדרות נגד יוקר המחייה, וטען כי "אני חייב לומר שההסתדרות היא לא בדיוק גוף שהייתי מגדיר אותו כגוף שמגביר תחרות במדינת ישראל. אני חושב שאזרחי ישראל הם אלה שמגבירים את התחרות, וכן, אני קורא לאזרחי ישראל תבדקו את המחירים, תבדקו מה אתם קונים, אל תתנו למישהו לעבוד עליכם".

בהמשך, התייחס שר החקלאות לפיצויים לתושבי העוטף לאחר מבצע "עלות השחר": "כדי שזה יעבור בוועדת הכספים צריך לדאוג שיהיה רוב ושגם מפלגות האופוזיציה יהיו מחויבות לעניין עצמו ולא רק לפוליטיקה, עד עכשיו הן לא הוכיחו אחרת, אני מקווה שהן גם לא יתקעו את הפיצוי לתושבי הדרום".

"כבר מהיום הראשון הבהרנו לכולם 'יהיו כאן פיצויים'. גם אני כשר לפיתוח הנגב והגליל, מיד ברגע שהוכרזו מגבלות תנועה בחלק מהיישובים, עוד טרם תחילתו של המבצע, אמרתי שאנחנו נוציא את הילדים להפוגות על חשבון משרד הנגב והגליל והתקציבים האלה וההרשאות כבר הועברו לרשויות המקומיות. חלק נכבד מהרשויות הן רשויות שעוסקות בחקלאות. אמר שר האוצר באופן הכי ברור, 'הפיצוי יינתן עד 40 ק"מ'", הסביר.

כשנשאל האם הוא מעריך שחברי אופוזיציה יצביעו בעד הפיצויים השיב: "אני לא יכול לדמיין מצב שתבוא מפלגה כמו הליכוד או הציונות הדתית או אפילו המפלגות החרדיות ויגידו, 'אנחנו נפגע באזרחי ישראל שמתגוררים בעוטף עזה, רק כי אנחנו רוצים להכניס אצבע בעין לממשלה', עכשיו באותו משפט שאני אומר שאני לא יכול להאמין, זה כרגע קורה בשני חוקים שמונחים על שולחן הכנסת כמו חוק המטרו וכמו האפשרות לתת לאזרחי ישראל פטור מוויזה לארה"ב".

"אני לא יכול לעלות על דעתי שיבוא הליכוד ויגיד, 'אנחנו לא מסכימים בוועדת ההסכמות שוועדת הכספים תדון בפיצוי לתושבי עוטף עזה'. אני לא יכול להעלות על דעתי שזה יקרה. להגיד לך שזה מדע בדיוני? מה אני אגיד לך? כבר ראיתי דברים, גם נושא הוויזות נשמע בעיניי כמו מדע בדיוני", המשיך.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM