"ביבי היה שר אוצר מצוין, אבל אני מתחרה על התואר שר האוצר הטוב ביותר בתולדות המדינה. אני לא מתווכח גם עם מי שאומר שהייתי שר האוצר הטוב ביותר. לא רק שחילצתי את המדינה מהמשבר, אלא עשיתי מהלכים נוספים ובנוסף פירקתי את הפירמידות של הטייקונים", אומר ל"מעריב" שר האנרגיה והאוצר לשעבר יובל שטייניץ.

דרמה בליכוד: יובל שטייניץ הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים
שטייניץ: "ללא מתווה הגז שהובלתי מחיר החשמל היה מזנק ב־200%"  

שטייניץ מודה שטעה כשהתנגד ב־2012 להפחתת מס הבלו על הבנזין. "בדיעבד זה לא היה נורא להפחית את הבלו, ואני חושב שמה שנעשה עד עכשיו על ידי ליברמן זה סביר. אני מפרגן לליברמן שהודיע ששני התקציבים יהיו דו־שנתיים". אל התוכנית הכלכלית החדשה של הליכוד מתייחס שטייניץ בזהירות: "התוכנית של הליכוד הגיונית, בתנאי שתופעל בצורה מוגבלת ולזמן מוגבל כדי למנוע סכנת התפרצות אינפלציונית".

שר האנרגיה לשעבר מצדיק את עליית תעריפי החשמל ב־8.6%. "בשנת 2012 כשהייתי שר אוצר, היה צריך להקפיץ את מחיר החשמל ב־60%־70% כי קידוח תמר הושבת לשנה וחצי. ויתרתי על מסים לחברת החשמל ואת הייקור פרסתי על 3 שנים וכך נעשה גם עכשיו".על מתווה הגז הוא מספר: "ניסו להלך עליי אימים, אבל זה לא במתווה הגז, אלא כשהקמתי את ועדת שישיסנקי לגביית מס. נוהל נגדי קמפיין מצד טייקוני הגז, שניסו להפעיל חוקרים פרטיים כי החלטתי להעלות את שיעור המס פי שלושה".

את החלטתו לפרוש מהפוליטיקה הוא מסביר: "מגיעה לי קצת מנוחה. אני כבר מתגעגע לאקדמיה. אני לא יכול להעריך אם אחזור. הייתי חייב את ההפסקה הזאת. התקשורת לא מתגמלת אותך על הישגים כשר, אלא בקושי מזכירה את זה". לדבריו, "התקשורת מעוניינת רק בריבים, פרובוקציות, מאבקים מלאכותיים וגימיקים. על זה מתגמלים אותך בחשיפה עצומה. על עבודה רצינית והישגים משמעותיים בקנה מידה בינלאומי לא מתגמלים, ולצערי הפוליטיקה מושפעת מהתקשורת".

עוד אמר: "בתחילת דרכי בפוליטיקה שאלתי למה לא מזמינים אותי לראיונות. אמרו לי בתשובה שאני דוקטור לפילוסופיה וזה לא מעניין. הסבירו לי שאף פעם לא הוציאו אותי בשלוש קריאות מהמליאה בכנסת ושאני חבר כנסת משעמם".


הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב סופהשבוע".