פרסום ראשון: נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח השבוע עם מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין, סביב האיום הרוסי לסגור את פעילות הסוכנות היהודית במדינה. בתוך כך, מקורות רוסיים, שאינם מזוהים עם התקשורת הרשמית במדינה, דיווחו כי במהלך השיחה, הרצוג עדכן את פוטין כי "בחודשים האחרונים ארגוני הטרור הפלסטיניים מקבלים משלוחי נשק המוברחים מרוסיה שלא בדרך רשמית".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לפי אותם המקורות, הנשיא הרוסי השיב להרצוג כי ייתכן והנשק מגיע לאותם הארגונים הפלסטיניים לא ממדינתו, אלא מאוקראינה. עם זאת, הצד הישראלי טען כי יש בידיו מידע מודיעיני המצביע על המקור ועל המסלול שבו עושה הנשק עד הגעתו לארגוני הטרור. לאר מכן, הנשיא הרצוג פנה לפוטין בבקשה לנקוט צעדים לטובת חסימת מסלולי הברחת הנשק מרוסיה לארגונים הפלסטינים.

מאוחר יותר, הנשיא פוטין קיים דיון עם בכירים במערכת הביטחון, בו קיבל הנשיא דיווחים אופרטיביים בנוגע למלחמה ברוסיה. במהלך הדיון, פוטין העלה את שאלת הברחת הנשק לארגוני הטרור הפלסטינים, ונתן הוראה לבדוק את הטענות של ישראל. במידה ויתברר כי הן הן נכונות, ומסלולי הנשק אכן קיימים, פוטין ביקש לפעול לחסימתם. בתוך כך, מבית הנשיא נמסר כי "הנושא לא עלה בשיחת הנשיאים באף שלב".