הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויו של שופט ביהמ"ש העליון (בדימוס) מני מזוז, ליו"ר הוועדה המייעצת לעניין מינויים ותפקידים בכירים. המינוי אושר לתקופת כהונה אחת שאורכה שמונה שנים. 

מוקדם יותר היום, שרת הפנים, איילת שקד פנתה לראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, בבקשה להפעיל את זכות הווטו שלו על מינוי מני מזוז ליו"ר הוועדה למינויי בכירים. בפנייתה כתבה לרה"מ: "על אף הצורך בוועדה זו לצורך מינוי רמטכ"ל, יש למנות יו"ר המוסכם על כל חברי הגוש".

בישיבת הממשלה אמרה שקד: "הזהות של השופט מזוז היא דבר שאי אפשר להתעלם ממנו. גם כשמינו אותו לשופט עליון אני התקשרתי לגלעד ארדן לתוך הועדה לבחירת שופטים וביקשתי שימצאו מועמד אחר. הם בחרו אותו בכל זאת".

פוטנציאל למפלגת שלטון: הצטרפות איזנקוט וכהנא לגנץ וסער עשויה להיות גיים צ'יינג'ר

במהלך השבוע האחרון ניהלה שקד שיח עם בנט במטרה לשכנעו להטיל וטו על מינוי מזוז, אך בנט טען כי הפעלת הווטו תסכן את מינוי הרמטכ"ל, שהינו הצעד החשוב ביותר בעיניו בשלב זה.

בנט השיב לשקד ואמר במהלך הישיבה: "זה יהיה חוסר אחריות לא למנות רמטכ"ל בתקופה ביטחונית רגישה בלבנון ובעזה, לכן לא אטיל וטו. מדינת ישראל נמצאת במצב ביטחוני רגיש. חזבאללה וכריש, מב"ם בסוריה, מבצע עלות השחר שהיה כעת בעזה. אנחנו נכנסים לסבב בחירות ולא יודעים כמה זמן זה יימשך. יש שני מועמדים, שניהם מצויינים. חייבים להניח את צרכי הביטחון מעל לפוליטיקה".

כזכור, לאחר החלטת ראש הממשלה יאיר לפיד להביא לאישור הממשלה את מינויו של שופט בית המשפט העליון לשעבר מני מזוז, כדי שישמש כראש הוועדה המייעצת למינויי בכירים בשירות המדינה, הימין לא פסק מלבקר את ההחלטה.

בנוסף לביקורות החלטתו של לפיד, ביום שישי הוגשה עתירה דחופה לבג"ץ נגד מינויו של מזוז ליו"ר הוועדה למינוי בכירים, זאת בניגוד לכללי הריסון החלים על ממשלת מעבר. מינויו של מזוז נועד בין היתר כדי להכשיר את מינוי הרמטכ"ל, גם הוא בתקופת בחירות.