המשא ומתן בין משרד האוצר למורים עדין נמצא במבוי סתום, שבועיים וחצי לפתיחת שנת הלימודים. שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון שוחחה הערב (שלישי) במהדורה המרכזית בחדשות 12 והאשימה את משרד האוצר בכך שהוא לא רוצה להגיע להסכם: "התלמידים, ההורים והמורים לא באמת מעניינים אותם, מבחינתם אפשר לשבות גם עד חודש דצמבר. מה שמוצג זה לא מה שבאמת קיים".

דו"ח הוצאות השכר במערכת החינוך חושף: פערים מהגבוהים בעולם, זינוק בעזיבת מורים צעירים

דו"ח הכנסת חושף: כ-85% מבתי הספר דיווחו על מחסור במורים

"משרד החינוך הציג מתווה מאוד ברור לאיך צריך להיראות שכר המורים כדי שאנחנו באמת נבטיח את האופק והיציבות למורים המתחילים וגם לא נפגע במורים הוותיקים. צריך לזכור שהמורים הוותיקים הם 60% מהמערכת, מדובר באנשים שהם עדיין צעירים ואנחנו צריכים אותם, את הניסיון שלהם. האוצר לא רוצה הסכם, אני נמצאת בתוך הדיונים כבר מחודש ינואר, חודש חודש, יום יום, שעה שעה, במיוחד בחודש וחצי האחרונים כשאנחנו התחלנו את חודש יולי וניסיתי לבנות איזשהו מערך אינטנסיבי של משא ומתן שלא קרה", טענה. 

"אני אומרת שזה גורמים באוצר. ואני מוכרחה לומר לך לגבי שר האוצר ליברמן, הוא אמר בתחילת יולי שתוך שבועיים שהוא רוצה להגיע להסכם", המשיכה השרה ואמרה ",אני גם מאמינה לו שהוא רוצה להגיע להסכם, הוא גם נמצא איתי בקשר לאורך כל הימים והתקופה האחרונה, וזה הזמן לסגור את ההסכם הזה. אנחנו נמצאים שבועיים לפני תחילת שנת הלימודים ואני לא אתן שהתלמידים יעלו לישון ב-31 באוגוסט ולא יידעו אם הם הולכים ליום לימודים ב-1 בספטמבר".

אביגדור ליברמן (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
אביגדור ליברמן (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

לדבריה, "קודם כל שלא ישקרו, יש כסף. מתאדרים כל הזמן בכך שיש לנו יתרות ויש לנו עודפים של 30 מיליארד שקלים. אפשר לסגור את ההסכם הזה היום. לא מחר, היום. לדבר איתי שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים על צווי מניעה או אם תהיה שביתה או לא זה לומר לי בעצם שלא רוצים להגיע להסכם, לא רוצים לפתור את המשבר ואני חושבת שזה אומר הכול. אני אמשיך להילחם ונמשיך לעשות הכול כדי לפתוח את שנה"ל בשביל ההורים והילדים".