אמירותיו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן, אשר טען כי "ישראל ביצעה בפלסטינים 50 שואות" בזמן שנאם לצידו של הקנצלר הגרמני אולף שולץ, הובילה ללא מעט תגובות בישראל. הבוקר (רביעי) מי שעמד כמטרה לחיצי הביקורת הוא לא רק אבו-מאזן, אלא גם שר הביטחון בני גנץ, אשר הזמין אותו בעבר לביקור בביתו בראש העין. "מי שלא שולח חיילים לקרב, ומי שאין לו אחריות לחיי אזרחי ישראל ולחיילי צה"ל - טוב יעשה אם לא יטיף על פגישות שמנעו ומונעות את המלחמה הבאה ומביאות ליציבות בשטח ולחופש פעולה מדיני", השיב גנץ למבקרים.

שר האוצר אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) פרסם בטוויטר: "אבו מאזן הוא מכחיש שואה ואויב מושבע של מדינת ישראל. אבו מאזן שעשה את הדוקטורט שלו במוסקבה בנושא הכחשת השואה, שמגיש חדשות לבקרים תלונות לבית הדין הפלילי בהאג ומאשים את חיילי צה״ל בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות".

עוד הוא כתב: "אבו מאזן שאתמול סירב לגנות את הטבח באולימפיאדה במינכן ורצח הספורטאים לפני 50 שנה - הוא טרוריסט שעוסק בטרור מדיני ולכן הוא מסוכן יותר מכל פעילי הטרור של החמאס או הג’יהאד האיסלאמי. אני קורא לרה״מ ולשר הביטחון להפסיק לתת לו לגיטימציה, להיפגש ולהידבר איתו". 

"אין כל סיבה להתרגש מאיומיו להפסיק את התיאום הביטחוני, כי גם אבו מאזן יודע שהתיאום הביטחוני חשוב לו עצמו, לא פחות מלישראל, ואם האיש נשאר בחיים עד היום ולא חוסל ע״י ארגוני טרור מתחרים, זה אך ורק בזכות התיאום הביטחוני בין מנגנוני הביטחון הפלסטיניים למערכת הביטחון הישראלית", סיכם.

גם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט פרסם הודעת גינוי לאבו מאזן: "כראש ממשלה לא הסכמתי לפגוש את אבו מאזן, או לקדם כל משא ומתן מדיני איתו, גם מול לחצים מבית ומחוץ. ״פרטנר״ שמכחיש שואה, רודף את חיילנו בהאג ומשלם משכורות לטרוריסטים- הוא לא פרטנר".

חבר הכנסת צבי האוזר (הרוח הציונית), שבעבר ישב במפלגתו של גנץ "כחול לבן": "בברלין הוא מכחיש שואה, בהאג הוא פוגע בחיילי צה"ל, בראש העין הוא יושב לקפה עם גנץ"

חבר הכנסת איתמר בן גביר (הציונות הדתית) צייץ בטוויטר כי זו "בושה שגנץ הכניס את מכחיש השואה אבו מאזן לבית שלו בראש העין. הם קוראים לזה "מחנה ממלכתי", אני הייתי מעלה אותו על מטוס לסוריה".

שרת הפנים איילת שקד (הרוח הציונית) כתבה אף היא: "אבו מאזן נלחם בחיילי צה״ל בהאג, ומכחיש שואה בגרמניה. אסור לתת לו לגיטימציה ובטח שלא להזמינו לראש העין".

שר המשפטים גדעון סער צייץ: "דבריו של אבו מאזן - חרפה. הם חלק מתעמולה פלסטינית ממסדית המבוססת על עלילות דם כוזבות, עם 50 גוונים של אנטישמיות,  שמטרתן דה-לגיטימציה לישראל. בחירתו של אבו מאזן לומר את דבריו המתועבים על אדמת גרמניה רק מעידה על השפל אליו בחר להגיע".

שר הביטחון בני גנץ הגיב לדברים: "דברי אבו מאזן בזויים ושקריים, והם ניסיון לעוות ולשכתב את ההיסטוריה. ההשוואה האומללה והמופרכת בין השואה, שבוצעה על ידי הגרמנים ועוזריהם תוך ניסיון להכחיד את העם היהודי, לבין צה"ל, המגן על תקומת ישראל בארצו ועל אזרחי ישראל וריבונותה מפני טרור אכזרי היא הכחשת שואה".

יו"ר יד ושם דני דיין: "‏דבריו הבזויים של  עבאס על '50 שואות' הם שפל מדרגה מעורר סלידה. על ממשלת גרמניה להגיב כראוי לדברי הבלע שהושמעו בתוככי משרד הקאנצלר".

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הביע גועל מהתבטאויותיו של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן, לפיהן המנהיג הגרמני מפחית מחשיבות השואה. שולץ צייץ היום בטוויטר: "עבורנו, הגרמנים במיוחד, כל יחס של הקטנת הייחודיות של השואה היא בלתי נסבלת ובלתי מתקבלת על הדעת. אני נגעל מההתבטאויות המקוממות של הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס".

שר הביטחון גנץ לא נותר אדיש לדברים והשיב: ״מי שלא שולח חיילים לקרב, ומי שאין לו אחריות לחיי אזרחי ישראל ולחיילי צה"ל - טוב יעשה אם לא יטיף על פגישות שמנעו ומונעות את המלחמה הבאה ומביאות ליציבות בשטח ולחופש פעולה מדיני. בזכות התיאום הביטחוני שמתבצע בדרגי השטח, ועל ידי ראשי מערכות הביטחון ועל ידי – יש אזרחים וחיילים רבים שחייהם ניצלו. מי שרוצה לטמון את הראש בחול ולהתעלם מהמציאות הביטחונית והמדינית המורכבת - לא מתאים לאחוז בהגה השלטון ולהוביל את מדינת ישראל. אני מתכוון להמשיך ולנהג באופן אחראי את ההתנהלות האזורית ובפרט מול הפלסטינים, למען ביטחון ישראל וללא שיקולים פוליטיים".

הרב דוד פיין המתמודד בפריימריז הציונות הדתית: "התעוררנו הבוקר לעוד הסתה אנטישמית מבית היוצר של יו"ר הרשעות הפלסטינית, אבו מאזן.  אדם שכל מהותו היא שנאת ישראל ועידוד טרור במסווה של אדם הרודף שלום, בקול אחד מדבר על שלום ובקול שני מכחיש שואה ולועג לקדושי השואה. הגיע הזמן לעשות לזה סוף. כבן למשפחה שאבותיה נספו בשואה הארורה אני קורא למדינת ישראל לנתק כל קשר עם המסית.
אני מתבייש בשר הביטחון מר בני גנץ שלמרות התבטאויות קודמות של אבו מאזן בנושא בחר לארחו בביתו בראש העין כאחד מהמנהיגים הבכירים בעולם.רק ציונות דתית חזקה בכנסת תעצור את הטירוף".