לאחר סערת הענק שחולל יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כאשר סירב להתנצל על טבח הספורטאים במינכן, ואמר כי "ישראל ביצעה נגד הפלסטינים 50 שואות", קנצלר גרמניה, אולף שולץ, שוחח היום (חמישי) עם ראש הממשלה יאיר לפיד, וגינה באופן נחרץ את אמירותיו של אבו מאזן.

"כולם היו בהלם, שקט מוחלט": פרטים חדשים על הדרמה במסיבת העיתונאים של אבו מאזן

בתו של קורבן טבח הספורטאים במינכן זועמת: "אבו מאזן היה חלק מתכנון הרצח"

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי לפיד הודה לשולץ על דבריו, והשניים הדגישו את חשיבות הקשר בין ישראל וגרמניה והסכימו להמשיך את שיתוף הפעולה בין המדינות בנושאים שונים. עוד נמסר כי שולץ ולפיד דנו בסוגיית הגרעין האיראני. לפיד חזר בשיחתם על התנגדותה של ישראל לחזרה להסכם, ועל הצורך במסר מצד אירופה שלא יהיו ויתורים נוספים מול האיראנים. כמו כן, השניים סיכמו להיפגש בקרוב. 

כזכור, לאחר דבריו של אבו מאזן, תקף שולץ וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "עבורנו הגרמנים במיוחד, כל ייחוס אחר של השואה הוא בלתי נסבל ובלתי מתקבל על הדעת. אני נגעל מההתבטאויות המקוממות של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן". כמו כן, הקנצלר גם אמר ל"בילד" הגרמני: "המעטה בערך הזוועות של השואה אינה מתאפשרת". 

בתוך כך, גם שגריר גרמניה בישראל תקף את דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, ואמר כי "מה שאמר הנשיא עבאס בברלין על '50 שואות' הוא שגוי ובלתי מתקבל על הדעת. גרמניה לעולם לא תעמוד בשום ניסיון להכחיש את פשעי השואה".