שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל מאלכי, הודיע היום (חמישי) כי בכוונתם לגבש רשימה של ארגונים ישראליים במטרה להגדירם כארגוני טרור.

אל-מאלכי הוסיף בריאיון לרדיו פלסטיני כי ישנה במקביל מתבצעת עבודה להשלמת ההליכים המשפטיים וגיוס תמיכה בינלאומית כדי לסווג אותם כארגוני טרור ולדרוש מהקהילה הבינלאומית לא לפעול איתם. "אנו מתכוונים להכניס ארגונים ישראליים לרשימת ארגוני הטרור, וזאת במסגרת הצעדים שעליהם עובדת ההנהגה בתגובה לפשעים נגד עמנו", אמר.

בנוסף ציין כי הדו"ח החודשי שתגיש הרשות לבית הדין בהאג, יכלול את "תיק סגירת המוסדות הפלסטינים שעליהם הכריזה ישראל". עוד אמר כי בכוונת הרשות לפנות לעצרת הכללית של האו"ם כדי לקבל החלטה המבקשת מבית הדין הבינלאומי להביע את דעתו על אופי הנוכחות הצבאית הישראלית, "בין אם מדובר במדינת אפרטהייד ובין אם מדובר כוח כובש". כמו כן ציין כי רשימה זו תפורסם במועד המתאים. 

הצעדים הדרמטיים מגיעים כתגובה להכרזתו של שר הביטחון בני גנץ על שישה ארגונים של החזית העממית ביהודה ושומרון כארגוני טרור. ברמאללה גינו בחריפות את ההחלטה של ישראל ואמרו כי מדובר "בתוקפנות נגד מוסדות העוסקים בענייני זכויות אדם". גם בארצות הברית הודיעו כי ידרשו הבהרות מצד ישראל בעניין ההכרזה.

הלילה, פעלו לוחמי צה"ל לסגירת מוסדות הפועלים עבור ארגון הטרור ״החזית העממית״ וזרועותיו. הכוחות סגרו שבעה מוסדות והחרימו רכוש השייך לארגון וזרועותיו. במהלך הפעילות הושלכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.