ראש הממשלה, יאיר לפיד, המשיך היום (חמישי) בסבב שיחות סביב הנושא האיראני, במהלכו שוחח עם קנצלר גרמניה, אולף שולץ, עם חבר הקונגרס ויו"ר תת ועדת מזרח התיכון בבית הנבחרים של ארה״ב, טד דויטש ועם שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס. בנוסף, גורם מדיני בכיר מסר כי ראש המל"ל יצא בשבוע הבא לארה"ב בשליחות רה"מ לסבב שיחות. 

טהרן: "אם ארה"ב תתגמש, נגיע להסכם גרעין בימים הקרובים"

ארה"ב מאיימת, איראן מתלבטת: האם הסכם הגרעין בדרך לקריסה?

לדברי הגורם, ישראל תעביר מסר ולפיו האירופאים שלחו לאיראן הצעה סופית, שאינה עומדת בעקרונות עליהם התחייבו האמריקאים בעצמם. "איראן סירבה להצעה ולכן הגיע הזמן לקום וללכת. כל דבר אחר מעביר מסר חזק של חולשה. עכשיו הזמן לשבת לדבר על מה עושים בהמשך כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני", נמסר.

עוד נמסר כי ישראל לא מחויבת ותעשה את מה שנדרש כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני וגם למנוע שימוש בשלוחות הטרור שלה באזור. בנוסף, דו"ח סבא"א מסוף חודש מאי טוען שאיראן לא מספקת הסברים אמינים לסוגיית התיקים הפתוחים, דבר שאמור להדליק אור אדום בוהק בקהילה הבינלאומית.

סוכנות הידיעות "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה האיראנית, דיווחה מוקדם יותר השבוע כי התגובה האיראנית להצעה של האיחוד האירופי בנוגע להחייאת הסכם הגרעין משנת 2015, מצביעה על כך שהיא לא תספק את המעצמות האירופיות ואת ארה"ב. על פי הדיווח, הרפובליקה האסלאמית קיבלה את הפתרון המוצע בנושאי הביטחון, אך עדיין מתעקשת לקבל ערבויות כלכליות.

 גורמים באיראן מסרו כי דחייה איראנית בנושא הביטחון, תוביל לכישלון בטוח של המשא ומתן. על פי המידע של סוכנות הידיעות המזוהה עם האופוזיציה האיראנית, הסוגיות הקריטיות שיש לגשר עליהן, קשורות לממדים הצבאיים של תוכנית הגרעין, וכאמור הערבויות הכלכליות למדינה.