הליכוד עתר  היום (שישי) לוועדת הבחירות המרכזית, היועצת המשפטית לממשלה וליועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה בדרישה "לחדול לאלתר להשתמש בנכסי המדינה, וכן עובדי מדינה המכהנים בתפקידים שונים במשרד ראש הממשלה, לצורך קמפיין הבחירות". כמו כן, בליכוד דורשים מהיועצת המשפטית לממשלה "להנחות את רה"מ ועובדי משרדו, בנוגע להגבלות ולאיסורים המוטלים עליהם בתקופת בחירות ובכלל זה" ולהנחות "בנוגע למגבלות החוקיות המוטלות עליהם בתקופת בחירות וכן להגביר את הפיקוח והאכיפה הנדרשים". 

"זמן מסך שווה": הליכוד עתרו לוועדת הבחירות המרכזית נגד לפיד

מפלגת הליכוד נגד ראש הממשלה: "משתמש בחיילי צה"ל כתעמולת בחירות"

העתירה הוגשה בעקבות הפרסום אמש בחדשות 12, ולפיו במשרד ראש הממשלה גיבשו מסמך סודי שנועד להבליט ולהבדיל את לפיד במהלך הבחירות. מסמך מחולק למספר נושאים, שבכל אחד מהם צוין מה עשה נתניהו, ומה ההמלצה ללפיד. בין נימוקי העתירה נכתב כי ״לפיד ומפלגתו רקמו תוכנית במסגרתה ביקשו לשעבד את נכסי המדינה, וביניהם עובדי מדינה ממשרד ראש הממשלה ולשכת העיתונות הממשלתית, לטובת מסע הבחירות שלהם לכנסת ה-25".

עוד נטען כי "קיים חשש שלשכת ראש הממשלה משמשת גם כמטה הסברה וסיורים של מטה הבחירות של ׳יש עתיד׳. הפרשה מעידה שראש ממשלת המעבר לפיד אינו מקדיש את מיטב זמנו ומרצו לניהול ענייני המדינה אלא לניהול קמפיין הבחירות שלו ושל מפלגתו לכנסת. הפרשה מעידה על כושר שיפוט לקוי, זלזול בחוק ופגיעה באמון הציבור ובאינטרס הציבורי״. 

מלשכתו של רה"מ לפיד נמסר בתגובה לפרסום המסמך: "לאחר שנים של הזנחה הצוות רצה לעשות עבודה יסודית ולבקר במקומות שהוזנחו ונשכחו, לטפל בבעיות הקשות של החברה הישראלית. המסמך מצייר תמונה עגומה שיש מקומות רבים שלא היו חשובים מספיק שיגיע לשם ראש ממשלה וזה מצער מאוד. נמשיך לפעול למען אזרחי ישראל בכל מקום".